Datele furnizate de Smithers Pira în ceea ce privește „Viitorul ambalajelor de lux până în 2024” arată că vânzările la nivel global în acest sector sunt prognozate să atingă valoarea de 15,39 miliarde de dolari până la sfârșitul lui 2019 și vor continua să crească în medie cu 3% în fiecare din anii următori, ajungând să valoreze 17,83 miliarde de dolari până în 2024.
Segmentul produselor de lux rămâne un utilizator-cheie al materialelor precum sticla și metalul, puse în evidență prin diverse tehnici de decorare și finisare.
Piața globală a băuturilor alcoolice fine a ajuns la 3,3 miliarde de dolari în 2018 și va crește la peste 4 miliarde de dolari până în 2023. Creșterea se datorează cererii pentru băuturi precum whisky, gin și tequila. Acesta este un sector competitiv, cu branduri ce se întrec în inovații prin care să-și diferențieze produsele și ambalajele pentru a-i putea atrage și pe consumatorii mai tineri. Acestea implică tehnologii noi de imprimare a etichetelor și aplicare de efecte speciale pe sticlă. Un exemplu este Ardagh Glass, care a creat împreună cu Pond Design o sticlă cu un design colorat ce imită un curcubeu pentru vodka Absolut în 2017, culorile vii contrastând puternic cu logo-ul alb și sticla transparentă.
La sfârșitul anului 2018, Symington și-a relansat marca Aged Tawny de vin de Porto maturat și îmbuteliat în sticle închise la culoare pentru a atrage noi consumatori.
O altă inovație recentă în acest sector a fost eticheta sticlei pentru Amaro 33, băutura alcoolică produsă de distileria Andrea Da Ponte. Eticheta este imprimată cu o cerneală fosforescentă care arată obișnuit în lumina zilei, dar la întuneric devine albastră dezvăluind aromele speciale ascunse în băutură.
Industria produselor cosmetice și a parfumurilor este în prezent cel mai mare consumator de ambalaje de lux în valoare de 6,86 miliarde de dolari la nivel global în 2018. Totodată este sectorul care înregistrează cea mai rapidă dezvoltare, prognozat de Smithers Pira să valoreze 8,98 miliarde de dolari până în 2023, cu o creștere de 4,7% în fiecare an. Această creștere se datorează în mare parte consumului tot mai ridicat de produse cosmetice și de parfumerie, în special în rândul tinerilor care accesează canalele de vânzări online pentru a-și procura produse de la brandurile favorite.
Produsele cosmetice reprezintă un sector ce necesită inovații permanente în ceea ce privește modul în care se prezintă ambalajele. Materiale precum sticla, cartonul și plasticul domină piața ambalajelor de lux pentru cosmetice și parfumuri. Sticla este utilizată pe scară largă la fabricarea ambalajelor primare – sticle și flacoane – deoarece este un material versatil ce permite crearea unor forme originale. În același timp induce ideea de tradiție și calitate, așa cum este cazul liniei de parfumuri „The Alchemist’s Garden” creată de Gucci și care se comercializează în sticluțe colorate de 20 ml, 150 ml și 330 ml.
Produsele gourmet și de cofetărie vor valora în acest an 622 milioane de dolari, conform estimărilor. Acestea reprezintă segmente de piață ce înregistrează o creștere mai lentă, fapt pentru care inovațiile în materie de finisare a ambalajelor sunt imperative. Deoarece această categorie de produse sunt deseori oferite ca și cadou, cutiile și pungile reprezintă produsele de ambalare preferate în cele mai multe dintre cazuri. Ambalajele respective oferă avantaje suplimentare precum posibilitatea de personalizare și diverse opțiuni decorative.
Cutiile din carton – în special cele pliabile – rămân populare printre producătorii de dulciuri. Tendințele în industria ambalajelor includ orientarea spre formate și dimensiuni mai mici, în special pe piețele mature ca Europa de Vest, care să le permită consumatorilor să-și poată controla mai bine consumul de calorii și zahăr.
Aspectul vizual rămâne un element esențial atunci când vine vorba despre ambalajele de lux pentru produsele gourmet și de cofetărie. Un exemplu în acest sens este designul conceput pentru Gelaterie Milanesi – un mic lanț de magazine de înghețată din Milano. Cutia Isolam pentru pralinele sale speciale din înghețată a fost realizată dintr-un material inovator numit Laminil. Ambalajul creat de Isonova este dintr-un carton ce permite imprimarea unei grafici de înaltă calitate, fiind protejat termic de un strat de polistiren expandat.
Cererea pentru ambalaje de lux continuă să crească în întreaga lume. Sustenabilitatea, comerțul electronic și materialele inovatoare conduc piața ambalajelor de lux și vor continua să o modeleze în următorii cinci ani.