Denumit și sticlă acrilică, plexiglasul este un material termoplastic rigid ce reprezintă alternativa la sticla obișnuită, fiind mai puțin costisitor și mai rezistent la deteriorarea cauzată de contactul cu anumiți agenți chimici de curățare. Plexiglasul se realizează prin polimerizare – monomerul metacrilat de metil (MMA) reacționează în prezența unui catalizator, pentru ca mai apoi să fie modelat în foi.
Redeschiderea magazinelor și reorganizarea spațiilor de lucru în birouri astfel încât normele de distanțare socială să fie respectate s-a tradus la nivelul industriei printr-o creștere record a cererii pentru plexiglas, iar pe plan european la o lipsă de materii prime. Cu această provocare se confruntă firma Pluxi, un IMM cu sediul la Landévant specializat în produse fabricate din acest material. Michel Rivé, fondatorul companiei vorbește despre o lipsă acută de materie primă căreia Pluxi îi face față cu greu. Rivé, citat de Agerpress, precizează că în prezent compania sa prelucrează comenzile primite la începutul impunerii măsurilor de izolare, produsele fiind livrate cu întârziere deși în mod normal timpul de livrare nu depășea trei săptămâni. „Comenzile înregistrate în prezent vor fi livrate la toamnă, poate chiar în decembrie”, a declarat afaceristul francez.
Cererea tot mai mare pentru plexiglas s-a datorat faptului că sectoarele autorizate să își reia activitatea cu publicul sunt obligate să instaleze panouri de protecție. Aceeași constatare vine și de la distribuitorul de materii plastice și producătorul francez Abaqueplast, care s-a reprofilat pe fabricarea panourilor din plexiglas. „Am simţit o creștere bruscă a cererii. În consecinţă, ne-am concentrat întreaga activitate pe ecranele de protecţie. Cererea este foarte mare pentru produse transparente şi acest lucru a generat o penurie. Dacă doriți să faceţi comenzi la anumiţi producători, în prezent există o întârziere până în septembrie sau decembrie”, explică directorul Abaqueplast, Marc Le Moel, citat de Agerpres.
Nici din perspectiva producătorilor industriali lucrurile nu stau mai bine, un exemplu fiind grupul francez Arkema, fabricant de plăci din PMMA. Directorul general al grupului, Thierry Le Hénaff, confirmă cererea semnificativă de plexiglas precizând că fabricile din SUA și Franța ale companiei, care produc acest material, lucrează la capacitate maximă – uneori chiar în patru schimburi.
După companiile care își desfășoară activitățile în clădiri de birouri, fabricile, sectorul HoReCa, magazinele și saloanele de înfrumusețare sunt următoarele care vor avea nevoie de panouri de protecție realizate potrivit anumitor tipare. În plus, tot mai multe companii de taximetrie și ride-sharing vor lua în calcul instalarea paravanelor despărțitoare în mașini pentru continuarea activității.
Marker, publicația online pe teme economice titrează că paravanele din plexiglas vor deveni în curând la fel de comune precum coșurile de gunoi. Russ Miller, manager al TAP – distribuitor de plexiglas din San Leandro, California – a declarat, citat de Marker, că nu a întâlnit o cerere atât de mare în cei 40 de ani de experiență în domeniu și că vânzările TAP au crescut cu peste 200% față de aceeași perioadă a anului trecut. Corporații precum Toyota plănuiesc să instaleze astfel de panouri despărțitoare chiar și între chiuvetele toaletelor, pe când compania italiană Avio Interiors, producătoare de mobilier pentru interiorul avioanelor, a prezentat deja un nou design de scaune dotate cu despărțitoare care garantează călătoriile sigure cu avionul.