Unde va fi industria de print în următorii cinci ani?
Consensul a fost că vin schimbări mari. Cei mai importanți furnizori de servicii de imprimare adoptă inovații, integrează tehnologia digitală și produc printuri mai personalizate. Toți experții noștri au oferit trei previziuni importante.
Adoptarea inovației
Pe măsură ce firmele fuzionează și își eficientizează procesele în timp record, vor rămâne mai puțini producători, comercianți și furnizori de servicii de imprimare. Cu toate acestea, cei care adoptă o nouă tehnologie vor prospera. Există un număr surprinzător de noi oportunități, însă aceste companii trebuie să fie dispuse să facă schimbări semnificative pentru a profita de ele. Cooper explică: „O tipografie bine poziționată devine într-adevăr o companie de comunicații, oferind soluții superioare celor ale unui atelier de imprimare tradițional.”
Goldscher oferă ca exemplu o companie care a furnizat tipăriturile pentru podeaua sălii de baschet Charlotte Hornets din Carolina de Nord. Cu siguranță nu este o lucrare tipărită în mod tradițional și aceasta este și ideea. Percepția a fost una greșită atunci când s-a crezut că tiparul a intrat în declin. „Când te uiți în jur astăzi, tot ce vezi este tipărit, dar oamenii nu fac conexiunea cu industria tipografică. Și acesta este viitorul. Viitorul încă se scrie, indiferent de cerere, indiferent dacă este vorba de tipărirea de tapet sau alte printuri de acest gen.”
El citează noua carte a lui Frank Romano – The New Print Industry – care anticipează o multitudine de aplicații tipărite viitoare. „Domeniul va vibra. Contribuim cu sute de miliarde de dolari la economie. Vom continua. Dar totul se va schimba”, spune Goldscher.
Printul se va asocia tot mai mult cu mediul digital, indiferent de modul în care ne vom dezvolta accesul la conținut online de-a lungul anilor. Oamenilor le place să atingă obiecte imprimate. Simțul tactil este important, iar eficiența printului contribuie, de asemenea, la longevitatea sa. Din aceste motive – și nu numai – reprezintă o metodă inteligentă de a produce trafic online.
„Printul va rămâne în continuare relevant în următorii cinci ani, deoarece prin intermediul tipăriturilor vom ghida consumatorii către online. Ar putea fi literalmente lozul câștigător peste cinci ani. Vom combina cumva online-ul și offline-ul, ceea ce va păstra tiparul relevant”, notează Sauers.
Hill afirmă că HP contribuie la aceste schimbări. „La HP facem parte din viitor. Există o interconexiune pe care nu sunt sigură că furnizorii de servicii de imprimare sau comunitatea de tipar în general o realizează sau o exploatează suficient. Nu ne poziționăm în afara secolului XXI, ci suntem parte integrantă din acesta. Sunt foarte încântată de acest lucru!” Hill amintește noile jocuri Nintendo Switch și Labo, în care sunt utilizate costume din carton imprimate pentru a permite utilizatorului să pretindă că este un robot. Atât realitatea augmentată cât și realitatea virtuală prezintă oportunități excelente pentru domeniul tiparului pe viitor.
Chiar și modul în care imprimăm a devenit digital, iar echipamentele de tipar sunt din ce în ce mai mici și mai eficiente. Grady notează: „Este uimitor cum se schimbă lucrurile. Obișnuiam să lucrez pe o mașină offset web care avea dimensiunea unei clădiri și nu tipărea cu mult mai mult decât o mică mașină web digitală.” Furnizorii de servicii de imprimare care profită de noile tehnologii digitale vor avansa cu viteză record.
Imprimarea 3D este un alt mod prin care tiparul și digitalul vor continua să se ciocnească. Imprimarea 3D preia tehnologia actuală și o utilizează în moduri inovatoare pentru a crea o nouă tehnologie. De exemplu, folosește un sistem de depunere a materialului asemănător capetelor de imprimare inkjet. Hill afirmă: „Deci, aceasta este o tehnologie reutilizată care ne conduce spre următorul deceniu și o face să fie fascinantă. Din perspectiva HP, acesta este un salt important în tehnologie. Însă reutilizăm această tehnologie și o adaptăm pentru aplicații viitoare fără a fi nevoie să reinventăm roata. Uneori, salturile mari necesită doar câteva modificări mici.”
Pe măsură ce tehnologia evoluează, specialiștii în marketing vor continua să descopere noi metode de a personaliza produsele anumitor clienți. De exemplu, Sauers notează că vor exista tiraje mai mici, care sunt foarte personalizate. La fel ca în lumea digitală, unde puteți alege datele demografice exacte ale consumatorului ideal.