Această etapă importantă de testare a noului ambalaj vine după ce Coca-Cola a prezentat anul trecut prototipul la Bruxelles. „Testul este un pas important pentru a evalua performanța sticlei de hârtie în viața reală și modul în care consumatorii reacționează la aceasta”, a declarat Stijn Franssen, manager de cercetare și dezvoltare în cadrul Coca-Cola Europa.
Producătorul de băuturi răcoritoare și-a asumat un angajament pentru sustenabilitate și explorează și alte soluții noi de ambalare care pot contribui la o economie circulară. Mai mult, Coca-Cola va colecta câte o doză sau sticlă pentru fiecare recipient nou pus pe piață până în 2030. Acest demers este doar unul dintre planurile ecologice ale Coca-Cola reunite sunt sloganul „O lume fără deșeuri”. Până în 2023, compania își propune să ia măsuri astfel încât toate ambalajele sale să fie 100% reciclabile sau să conțină cel puțin 50% material reciclat.
Prototipul sticlei din hârtie a fost proiectat și dezvoltat în urma parteneriatului dintre echipa de cercetare și dezvoltare a Coca-Cola Bruxelles și startup-ul danez The Paper Bottle Company (Paboco), care este susținut și de alte nume importante precum Carlsberg, L’Oréal sau The Absolut Company. Sticlele 100% reciclabile realizate de Paboco sunt produse din lemn obținut din surse sustenabile, cu o barieră eco potrivită contactului cu băuturi carbogazoase, necarbogazoase și produse cosmetice. Noul recipient este format dintr-o carcasă de hârtie reciclabilă, având o căptușeală din plastic reciclabil și un capac din material PET reciclat. Coca-Cola dorește ca noul ambalaj să evolueze în cele din urmă către o variantă funcțională fără căptușeala din plastic, ce va putea fi reciclată sub formă de hârtie. Testarea noului ambalaj de 250 ml va avea loc în al doilea trimestru al anului 2021, când 2 000 de astfel de sticle vor fi oferite consumatorilor de către un important retailer online din Ungaria.
Daniela Zahariea, Directorul Tehnic al Lanțului de Aprovizionare și Inovare pentru Coca‑Cola Europa, a oferit mai multe informații: „Procesul pe care îl anunțăm astăzi marcheză un nou pas pentru noi în încercarea noastră de a dezvolta o sticlă de hârtie. Oamenii se așteaptă ca și Coca‑Cola să dezvolte și să aducă pe piață noi tipuri de ambalaje inovatoare și durabile. De aceea, colaborăm cu experți precum Paboco, experimentăm deschis și desfășurăm acest prim test pe piață. Face parte din călătoria noastră spre îndeplinirea obiectivelor privind o lume fără deșeuri”.