Schema de design în alb și negru

Campania de marketing, logo-ul și compoziția grafică perfectă au un impact puternic asupra publicului țintă al unei mărci comerciale, atrăgând atenția clienților și încurajând atașamentul acestora față de brand-ul respectiv. Dar cum poate crea un designer impactul vizual dorit de fiecare dată?

Designul realizat de Atelier Martino & Jana pentru Centro Cultural Vila Flor Guimaraes îmbină imaginea și textul într-o manieră fluidă. Utilizând caractere scrise de mână și efecte monocromatice de acuarelă, acest concept grafic devine fluid, clasic și sofisticat

 

Alegerea culorilor potrivite poate fi copleșitoare, însă din fericire există o temă clasică la care se poate apela întotdeauna: schema de design în alb și negru. Această paletă de non-culori poate părea inflexibilă la prima vedere, însă în realitate este incredibil de versatilă.

Combinația între alb și negru este atemporală. În același timp poate fi mult mai eficientă în comparație cu schemele de culori, deoarece determină privitorul să se concentreze strict asupra notei sofisticate și de înaltă calitate a produsului sau serviciului promovat.

Vom analiza în continuare câteva exemple de grafică publicitară în alb și negru, cu stiluri diverse care au deopotrivă un impact puternic.

În afișul creat de Kyle Kim pentru filmul „The Birds” se estompează granița dintre imagine și text prin construirea titlului din siluete negre de păsări, care se află în contrast cu fundalul alb. Folosirea elementelor grupate și a compoziției radiale atrage atenția întâi asupra titlului și apoi spre celelelate informații pe care le conține afișul.

O modalitate de a oferi designului un aspect cinematografic dramatic este îmbinarea fotografiilor monocromatice și a fontului Sans Serif cu dungi întrerupte, la fel cum a procedat Kate Marie Koyama atunci când a creat afișul pentru filmul „Mon Oncle”, de Jaques Tati. Rezultatul aduce în prim-plan tonurile întunecate specifice genului film noir, creând un design misterios și încântător.

 

Max Kuwertz a renunțat la designul liniar al graficii tradiționale atunci când a creat afișul pentru ADC Paper Expo 2015. Utilizând conceptul de perspectivă, designerul a reprodus imaginea unei bucăți de hârtie șifonată care oferă compoziției un aspect unic, atractiv și memorabil.

 

Flexibilitatea paletei alb-negru este demonstrată și de The Tomkat Studio prin crearea a patru cărți de vizită cu modele geometrice diferite.

 

Efectele de textură dintr-o compoziție grafică sunt o modalitate excelentă de a oferi designului o notă modernă. Un astfel de exemplu este și afișul realizat de Sara Westermann pentru concertul susținut de Grigori Sokolov, care a suprapus un element cu efect de textură peste un cadru cu unghiuri ascuțite pentru a crea un produs cu aspect modern și elegant.

 

O metodă creativă de a face ca textul să interacționeze cu imaginile este dispunerea stratificată. Amplasarea elementelor de design folosind această metodă creează un aspect vizual delicat, în care niciun element nu îl pune în umbră pe celălalt. O creație grafică în care s-a utilizat dispunerea stratificată este afișul „Grown Apart” creat de Jordan Hu.

 

Designerul poate combina non-culorile cu o serie de linii îndrăznețe pentru a crea un efect vizual unic și stilizat. MUTI a adoptat această combinație în cazul afișului „Mingo Lamberti” pentru a realiza un design simetric, construit din linii albe îndrăznețe care contrastează puternic cu fundalul negru.

 

Mieczysław Wasilewski a conceput afișul „Journalists Against Apartheid” folosind conceptul de spațiu negativ. Acesta reprezintă distanța aflată între, în jurul, deasupra, dedesubtul și în interiorul elementelor utilizate la realizarea unui concept grafic. Rezultatul este un design inteligent, cu un impact profund asupra privitorului.

 

Liniile sunt elemente grafice extrem de versatile, iar atunci când sunt asociate cu paleta de alb și negru permit obținerea unui design cu adevărat spectaculos. Demian Conrad a profitat din plin de această schemă la realizarea afișului pentru Camerata Lausanne, folosind o combinație de linii drepte și curbate pentru a îndrepta atenția asupra elementului central.

 

Grafica publicitară în alb și negru trebuie întotdeauna privită ca o opțiune viabilă, deoarece îi poate ajuta pe clienți să ia decizii de achiziție mai complexe și să se concentreze asupra calității și caracteristicilor principale ale unui produs.

Redactia Afaceri Poligrafice

Adaugati un comentariu

Lasă un răspuns

Search this website Type then hit enter to search

Caută în tot websiteul

Mai multe...

Generic selectors
Potrivire exactă
Caută doar în titlu
Caută doar în conținut
Post Type Selectors
ANUNȚURI
COMPANII
EVENIMENTE
Filtrează după categorii
ALTE MODALITATI DE IMPRIMARE & INSCRIPTIONARE
CREATIE & EDITARE & WEB DESIGN
DIVERSE
FINISARE
INTELIGENTA ARTIFICIALA
MARKETING
OPORTUNITATI IN DOMENIU
PACKAGING
POVESTI DE SUCCES
PRODUCTIE PUBLICITARA & SEMNALISTICA & PROMOTIONALE
TIPAR DIGITAL
TIPAR OFFSET
Inchide