Aproape 90% dintre cei 40 de producători participanți la sondaj au declarat că deși comunicarea în cadrul lanțului de aprovizionare s-a îmbunătățit semnificativ în comparație cu perioada pre-pandemică, acest lucru nu se aplică în mod egal tuturor clienților. Andreas Helbig, purtătorul de cuvânt al FFI, consideră următoarele: „Este necesară o reevaluare fundamentală, în special în rândul clienților din industria bunurilor de brand și de retail. Cutiile din carton pliabil devin din ce în ce mai populare. La fel ca în prezent, ne așteptăm la o cerere tot mai mare pentru cutii din carton pliabil reciclabile și sustenabile în perioada post-coronavirus”.
Totuși, aprovizionarea continuă să fie problematică pentru producătorii de carton pliabil. Conform sondajului FFI, doar 12,5 % dintre participanți au declarat că termenele actuale de livrare pentru cartonul din fibre virgine nu s-au schimbat față de octombrie 2021 în afacerile cu clienții existenți. În schimb, 77,5% dintre producătorii de cutii din carton pliabil au raportat întârzieri cuprinse între 4 și 16 săptămâni. Aceeași imagine de ansamblu este valabilă și pentru segmentul cartonului reciclat.
Situația ofertei se reflectă în evoluția prețurilor de achiziție: majoritatea participanților la sondaj au raportat creșteri de preț cu cel puțin 10%, indiferent de tipul de fibră. De la ultimul sondaj FFI din octombrie 2021 au fost înregistrate creșteri de preț de până la 25% pentru cartonul reciclat, în unele cazuri depășind 30%. În cazul cartonului din fibre virgine creșterile de preț au fost de până la 25% din toamna anului 2021 până în prezent.