Ambalajul a fost dezvoltat în parteneriat cu Pilot Lite, alături de care Diageo a lansat compania Pulpex Limited – destinată tehnologiei de ambalare sustenabilă – care colaborează deja cu giganți precum Unilever (UL) și PepsiCo (PEP) pentru realizarea de recipiente din hârtie.
Noul ambalaj în care va putea fi achiziționat whisky-ul marca Johnnie Walker nu va conține plastic și va fi realizat din hârtie provenită din surse regenerabile. Această decizie demonstrează că în cadrul industriei producătoare de ambalaje, hârtia devine tot mai populară ca măsură de reducere a utilizării plasticului.
Diageo s-a angajat să reducă folosirea acestui material și în cazul inelelor pentru dozele de bere Guinness, măsura având scopul de a ajuta compania să îndeplinească obiectivele de sustenabilitate stabilite de Națiunile Unite.
Diageo nu este singurul exemplu în această direcție. În 2019, compania daneză Carlsberg a prezentat prototipurile unei sticle realizate din fibră de lemn pentru produsele sale de tip pilsner. Alte companii care lucrează la proiecte similare sunt Pernod Ricard (PDRDF) pentru brandul de votcă Absolut, L’Oreal (LRLCF) și Coca-Cola (CCEP).