Extinderea către sectorul de piață al imprimării de ambalaje în volume mici nu este ușoară, însă se află în creștere și a fost sprijinită de afacerile mici care au adoptat trendul comerțului online – o oportunitate ce generează noi fluxuri de venituri. Valoarea pieței de packaging la nivel global crește – se anticipează că va atinge pragul de 416,5 miliarde de euro până în 2026, astfel că furnizorii de servicii de imprimare care pătrund acum pe piața de packaging nu vor aștepta mult înainte de a culege roadele. Adaptarea la trendul de personalizare a ambalajelor trebuie să aibă în vedere creșterea cererii pentru ambalaje sustenabile și pentru articole personalizate sau realizate la comandă. Un studiu al Trivium Packaging în parteneriat cu Boston Consulting Group arată că 74% dintre consumatori sunt dispuși să plătească mai mult pentru ambalaje sustenabile. Mai mult, un studiu al Packaging Innovations citat de European Brand & Packaging Design Association arată că dintre cei 335 de proprietari de branduri, retaileri, furnizori, agenții și producători de ambalaje chestionați, un procent de 63,7% consideră că ambalajele personalizate contribuie la creșterea vânzărilor, pe când 52,8% dintre aceștia sunt de părere că personalizarea are un impact pozitiv asupra loialității față de brand a consumatorilor. Producătorii care investesc în echipamente de imprimare digitală compatibile cu diverse substraturi, inclusiv materiale sustenabile, pot transforma procesul de printare într-unul rapid și eficient din punct de vedere al costurilor.
Însă diversificarea obiectului afacerii nu este un proces simplu atunci când aplicațiile de imprimare pe diverse materiale necesită utilaje specializate. Noua generație de imprimante proiectate pentru producția în volume mici le permite furnizorilor să imprime pe aproape orice substrat folosind un singur echipament compact, fără a mai fi nevoie de investiții în alte mașini de producție. Echipamentele de imprimare digitală în volume mici completează tehnologiile flexo, litografice, digitale de format mare și serigrafice, permițând chiar și celor mai mici furnizori să își extindă gama de servicii de imprimare. Acestea nu sunt foarte costisitoare și pot imprima pe o gamă surprinzătoare de substraturi, inclusiv pe materiale opace, transparente sau lucioase, pe film, hârtie impermeabilă, hârtie de transfer etc. Echipamentele de acest tip devin deci ideale pentru afacerile care doresc să își extindă portofoliul de servicii cu scopul de a oferi orice tip de ambalaj personalizat la cerere, de la pungi de tip pouch până la cutii.
La fel de important este și ca ambalajele create să atragă atenția pentru a-i ajuta pe consumatori să facă diferența între diverse produse concurente, atât pe rafturile fizice cât și pe cele virtuale. Capacitatea de a produce designuri de ambalaje speciale și complet personalizabile la comandă îi ajută pe furnizori să atragă clienți care doresc să își promoveze brandul. Spre exemplu, imprimantele care folosesc tehnologia inovatoare CMYK + alb permit imprimarea într-o singură trecere folosind tonerul alb drept a cincea culoare – această opțiune permite designurilor ambalajelor să iasă în evidență instantaneu pe suporturi opace, întunecate sau transparente. Imprimantele LED digitale care oferă această flexibilitate sunt disponibile cu investiții inițiale relativ mici și ocupă o treime din spațiul necesar de obicei unei linii de producție complete, devenind astfel ideale pentru furnizorii care doresc ca afacerea lor să se poată adapta la oricare cerință de pe piața ambalajelor personalizabile în volume mici, la rezoluții excepționale și în culori vibrante.
Pentru mulți furnizori de servicii de imprimare o altă problemă de luat în calcul este și lipsa spațiului disponibil pentru un nou echipament, iar a plăti o chirie mai mare pentru un nou spațiu de lucru care să permită instalarea noului echipament nu este în toate cazurile o opțiune fezabilă. Diversificarea nu trebuie să însemne o investiție într-un echipament capabil de o singură aplicație – unele echipamente nu sunt mai mari decât o imprimantă A3 standard însă pot produce o gamă uriașă de articole, inclusiv felicitări, plicuri, hârtie personalizată, etichete, dar și aplicații comerciale precum cărți de vizită, broșuri, pliante, meniuri, elemente de semnalistică, autocolante sau chiar bannere.
Industria producătoare de ambalaje este un domeniu plin de posibilități, iar evoluția afacerilor nu mai trebuie să depindă de vechile limitări – varietatea tehnologică existentă în prezent le permite producătorilor de ambalaje să asigure o producție rapidă în volume mici, la prețuri accesibile care depășesc așteptările clienților. Și furnizorii de servicii de imprimare pot profita acum de noile oportunități tehnologice și de noile trenduri pentru a-și dezvolta afacerile, a-și crește veniturile și pentru a atrage noi clienți.