Placi flexografice, Gama AFP-R, premiate de ATF, de la Asahi Photoproducts, partener DONAUCHEM ROMANIA

In perioada 28 mai—3 iunie, echipa Afaceri Poligrafice s-a deplasat la Düsseldorf la Drupa, renumitul Targ de Print si Packaging aflat la prima sa editie dupa pandemia de COVID-19. Printre numeroasele interviuri pe care le-am realizat acolo, s-a numarat si cel de la standul Asahi Photoproducts, unde am avut placerea sa discutam cu dl Daniel Illmer, Director International de Vanzari al prestigioasei companii japoneze. Alaturi de noi s-a aflat si dna Georgiana Comici, CEO al companiei DONAUCHEM ROMANIA din Lehliu Gara, Calarasi, partener Asahi pentru Romania. Dl Illmer ne-a prezentat o serie de detalii interesante despre placile flexografice produse de firma pe care o reprezinta si pentru care aceasta a fost premiata recent de Asociatia Tehnica Flexografica (ATF)

Fiind o subsidiara a unei divizii mai mari de materiale fotosensibile din cadrul grupului Asahi Kasei – o companie japoneza multinationala si un jucator important din industria produselor chimice si materialelor – Asahi Photoproducts se ocupa in mod specific de fabricarea placilor fotopolimerice pentru industria de print flexografic, pentru care si-a dobandit deja un renume international.

Inca de la inceputul interviului am aflat ca dezideratul pe care compania doreste sa-l atinga pana in anul 2030 este intruchipat cel mai bine in deviza „Zero Solventi”, afisata chiar la standul sau de la Drupa. In acest sens, inca de acum 15 ani, Asahi Photoproducts a creat si lansat pe piata placile lavabile cu apa denumite AWP (Asahi Water-Washable Plates) din care au fost aduse mostre la expozitie. Insa pana la realizarea in practica a dezideratului sau, la fel ca toti marii furnizori din sector, firma ofera doua tipuri de placi diferite: cele lavabile cu solventi (AFP) si cele lavabile cu apa (AWB), intentionand ca in 2030 sa intrerupa complet productia placilor din prima categorie. In prezent, pe piata din Romania compania comercializeaza in special placi lavabile cu solventi, avand deja o prezenta solida in industria poligrafica din tara noastra.

Pentru placile lavabile cu apa, Asahi a dezvoltat CleanPrint, o tehnologie care elimina acumularile de cerneala pe placi in timpul procesului de imprimare. Aceasta inseamna ca echipamentul nu va trebui oprit pentru a fi curatat, ceea ce elimina timpul de nefunctionare. Compania japoneza pune la dispozitia clientilor placi de diferite grosimi destinate sectoarelor de ambalaje flexibile, etichete, pe substraturi variate cum ar fi: hartie, aplicatii ondulate etc.

Gratie investitiilor considerabile in cercetare facute de Asahi pentru dezvoltarea placilor, acestea satisfac cele mai inalte standarde de calitate japoneza de pe piata. Acest lucru se reflecta in superioritatea neta a placilor lavabile cu apa produse de compania japoneza fata de cele produse de companiile concurente. Pentru acestea, in marea lor majoritate firme din industria de tipar inalt, rezultatele sunt mult inferioare la capitolul durabilitate. Prin contrast, placile Asahi sunt deosebit de durabile, asigurand imprimari fara probleme chiar si pe perioade de timp foarte extinse.

Dna Georgiana Comici şi dl Daniel Illmer

Un prim avantaj al acestui tip de placi este acela ca nu se vor deforma asa cum se intampla in cazul placilor lavabile cu solventi. Fenomenul, datorat patrunderii solventului in compozitia placii, se poate dovedi ireversibil ducand la schimbarea dimensiunilor, ceea ce este extrem de contraproductiv. De asemenea, dupa spalare, nu mai este necesar timpul de uscare a solventului, care pentru o placa subtire poate ajunge la nu mai putin de doua ore, chiar si la temperaturi de 60°C. Asadar, in cazul acestui tip de placi se poate vorbi despre pierderi inutile de energie si timp de productie.

Prin contrast, placile lavabile cu apa au nevoie doar de o simpla dezumidificare a suprafetei la temperatura camerei. Insa procesul de uscare poate fi accelerat daca apa folosita este incalzita la temperatura de 40°C, caz in care uscarea are loc in nu mai mult de zece minute. In plus, cu ajutorul acestui tip de placi, procesul de imprimare este foarte rapid, dar si flexibil, mai ales in eventualitatea ca apare o eroare. De exemplu, daca pe parcursul producerii unei lucrari in patru culori realizata cu ajutorul unei placi lavabile cu solventi se strecoara o singura greseala, este nevoie de un timp de asteptare de 3-4 ore sau chiar mai mult pentru inlocuirea placii.

Totodata, Asahi pune la dispozitia clientilor sai procesoare pentru spalarea placilor lavabile cu apa. Cat despre partea de expunere a placilor, compania ii pune pe acestia in contact cu partenerii sai pentru utilaje, cum ar fi binecunoscuta companie Esko, lider mondial in solutii software si hardware pentru prepress si tipografie.

Pentru companiile care ezita sa implementeze placile lavabile cu apa in perspectiva ca vor trebui sa isi schimbe complet echipamentele, Asahi Photoproducts a conceput si lansat in luna martie a acestui an un produs intermediar intre placa AFP si placa AWP, denumit AFP-R. O caracteristica a produsului, care a fost testat de compania japoneza si in Romania, este ca utilizeaza cu 30% mai putin solvent pentru spalare, facand-o sa devina cu 30% mai rapida. Pe de alta parte, timpul necesar pentru uscarea solventului a fost redus la jumatate; asadar, nu mai sunt necesare acele minimum doua ore mentionate anterior. In plus, placa AFP-R se muleaza mult mai usor pe cilindrul masinii de imprimat, ceea ce face ca procesul de imprimare sa poata incepe aproape imediat dupa montarea acesteia.

Nu in ultimul rand, Asahi Photoproducts si-a castigat un imens prestigiu prin eforturile sale in directia sustenabilitatii. La nivel mondial, placile produse de compania japoneza sunt singurele din industria de profil cu o amprenta neutra de carbon, o performanta pentru care in luna mai Asociatia Tehnica Flexografica i-a acordat Premiul de Excelenta in Sustenabilitate. Tot in luna mai, aceeasi asociatie a decernat Premiul de Diamant companiei italiene ACM Flexible Packaging, o parte a grupului italian SIT, pentru o lucrare de imprimare a etichetelor in sistem narrow-web realizata cu ajutorul placilor lavabile cu apa de la Asahi.

Echipamentele acestei companii italiene dispun de un sistem in bucla, ceea ce presupune ca apa reziduala rezultata in urma spalarii placilor trebuie colectata si trecuta printr-o statie de tratare a apelor reziduale sau supusa altor tratamente speciale. Pentru a minimiza costurile generate de aceste procese si totodata pentru a face un pas inainte in directia sustenabilitatii, Asahi a pus la dispozitia clientilor sai un nou modul de filtrare produs chiar de compania-mama, Asahi Kasei. Modulul, denumit „Microza”, recicleaza 70% din apa reziduala si simultan economiseste 50% din volumul de detergenti adaugati in apa. Iar ca ultima etapa a parcursului catre eco-eficienta, compania japoneza a promis sa lanseze pe piata o placa lavabila doar cu apa pura, fara detergent sau solutii de sapun.

Dna Georgiana COMICI, CEO DONAUCHEM ROMANIA, a adaugat:

„Compania DONAUCHEM ROMANIA sustine proiectele si produsele ce vor mentine un mediu curat; in acest sens si promovam produsele Eco-friendly si Solvent free. Toate aceste decizii se vor reflecta in angajamentul nostru de promovare a unei viitoare planete functionale pentru generatiile urmatoare. Parteneriatul nostru cu cei de la Asahi Photoproducts a adus proiecte complexe de-a lungul timpului, care se vor continua prin implicarea echipei noastre in piata locala.”

DONAUCHEM este distribuitor autorizat in Romania pentru produsele Asahi si poate fi contactat la datele de mai jos:

Tel.: 0242-640 909; mobil: 0726 173 008
e-mail: office@donau-chem.ro

www.donau-chemie.ro

Redactia Afaceri Poligrafice

Adaugati un comentariu

Lasă un răspuns

Search this website Type then hit enter to search

Caută în tot websiteul

Mai multe...

Generic selectors
Potrivire exactă
Caută doar în titlu
Caută doar în conținut
Post Type Selectors
ANUNȚURI
COMPANII
EVENIMENTE
Filtrează după categorii
ALTE MODALITATI DE IMPRIMARE & INSCRIPTIONARE
CREATIE & EDITARE & WEB DESIGN
DIVERSE
FINISARE
INTELIGENTA ARTIFICIALA
MARKETING
OPORTUNITATI IN DOMENIU
PACKAGING
POVESTI DE SUCCES
PRODUCTIE PUBLICITARA & SEMNALISTICA & PROMOTIONALE
TIPAR DIGITAL
TIPAR OFFSET
Inchide