Producătorii de ambalaje din plastic reclamă ilegalitatea noilor prevederi ale UE

Paccor, producător global de soluții sustenabile pentru industria de packaging, a depus împreună cu alți șase producători de plastic și ambalaje o reclamație la Curtea de Justiție a Uniunii Europene împotriva noilor specificații de marcare pentru paharele de unică folosință, realizate integral sau parțial din plastic, așa cum sunt definite în Regulamentul de punere în aplicare nr. 2151/2020 al Comisiei din 17 decembrie 2020.

Companiile PACCOR, Flo, Dopla, ILIP, Aristea, Dart și Intraplas au confirmat că sunt dedicați obiectivelor Pactului Verde European (Green Deal) și politicii europene de economie circulară, adoptând numeroase inițiative de sustenabilitate. Reclamanții au confirmat și că paharele și ambalajele din plastic de pe piața europeană sunt deja înscrise cu simbolurile și marcajele folosite în industria alimentară pentru a încuraja procesele de sortare și reciclare. Potrivit acestora, specificațiile stabilite potrivit noii hotărâri europene nu sunt necesare și sunt nepotrivite pentru atingerea țintei Directivei privind materialele plastice de unică folosință (SUPD) – aceea de a preveni și reduce impactul acestui tip de ambalaj asupra mediului înconjurător, mai ales asupra mediului acvatic și de a promova tranziția către o economie circulară.

Reclamanții au mai precizat și că paharele din plastic se află abia pe locul 35 în lista celor mai des întâlnite ambalaje aruncate necorespunzător pe plaje. În plus, înscrisurile adiționale cerute de către Comisia Europeană pentru paharele de unică folosință (pictograme și informații despre prezența plasticului) sunt, potrivit producătorilor, înșelătoare și neclare, inducându-i în eroare pe consumatori în privința acțiunii corecte de debarasare în urma utilizării – astfel apare riscul ca noile reglementări să fie contraproductive. Co-aplicanții consideră că noile înscrisuri reglementate – „Realizat din plastic” sau „Produsul conține plastic” – nu iau în considerare și mișcarea liberă a produselor și a consumatorilor pe piața internă. Drept urmare, înscrisurile au toate șansele să fie imprimate în limba cumpărătorului original și nu în cea a consumatorului final care are responsabilitatea de a-l arunca în mod corect. În consecință, potrivit producătorilor, noile înscrisuri și simboluri au toate șansele să eșueze în atingerea obiectivului SUPD, acela de „a-i informa pe consumatori”. Totodată, acest tip de înscrisuri i-ar putea induce în eroare pe consumatori cu privire la modul corect de aruncare a paharelor de unică folosință, mai ales a celor realizate din bioplastice sau din hârtie cretată.

Scopul acestei acțiuni comune este demonstrarea ilegalității noilor cerințe stabilite prin directiva 2151/2020 și anularea ei. Co-aplicanții speră să convingă Comisia Europeană să renunțe la aceste înscrisuri în schimbul unor măsuri mai potrivite, care să încurajeze efectiv reciclarea. Producătorii consideră că ar trebui să fie în schimb promovate abordări deja existente care s-au dovedit eficiente și să se asigure totodată un cadru legal solid pentru producători, distribuitori și pentru toți agenții de reciclare ce fac parte din lanțul valoric, care ar trebui să poată lucra împreună pentru introducerea produselor de unică folosință din plastic în economia circulară. Obligativitatea noilor marcaje și înscrisuri se va aplica începând cu data de 3 iulie 2021, însă producătorii speră să îi convingă și pe alți jucători din cadrul lanțului valoric de impactul pe care modificările le vor avea asupra operațiilor acestora.

Odată ce anunțul formal al acestei acțiuni va fi publicat în Monitorul Oficial al UE, părțile terțe interesate pot depune câte o cerere la Curtea de Justiție a Uniunii Europene pentru a fi admise la procedură în calitate de participanți. O hotărâre a Curții de Justiție pe acest caz este așteptată în următorii doi ani.

Redactia Afaceri Poligrafice

Adaugati un comentariu

Lasă un răspuns

Search this website Type then hit enter to search

Caută în tot websiteul

Mai multe...

Generic selectors
Potrivire exactă
Caută doar în titlu
Caută doar în conținut
Post Type Selectors
ANUNȚURI
COMPANII
EVENIMENTE
Filtrează după categorii
ALTE MODALITATI DE IMPRIMARE & INSCRIPTIONARE
CREATIE & EDITARE & WEB DESIGN
DIVERSE
FINISARE
INTELIGENTA ARTIFICIALA
MARKETING
OPORTUNITATI IN DOMENIU
PACKAGING
POVESTI DE SUCCES
PRODUCTIE PUBLICITARA & SEMNALISTICA & PROMOTIONALE
TIPAR DIGITAL
TIPAR OFFSET
Inchide