Lumea ambalajelor trece printr-o schimbare fundamentala care nu a mai fost observata pana in prezent. Cum vor interactiona oamenii cu ambalajul in ziua de maine? Iata mai jos cateva trenduri definitive de design in packaging care vor modela viitorul.
Trendul nr. 1 – Impactul comertului electronic
Pe masura ce cumparaturile se muta in spatiul online intr-un ritm greu de imaginat in urma cu doar cativa ani, brandurile au inceput sa regandeasca modul in care trateaza pachetul si produsul. Ambalajul a devenit o parte din ce in ce mai vitala a experientei de shopping si o modalitate prin care companiile se diferentiaza de concurenta, in timp ce modelele inovatoare asigura o distributie mai usoara prin platformele de comert electronic.
Trendul nr. 2 – Eco-eficienta
In ultimii ani, consumatorii au cunoscut o crestere a gradului de constientizare a nevoii de mai multa inovatie in domeniul ambalajelor eco-eficiente si a pericolelor reprezentate de materialele plastice de unica folosinta. Astfel, eco-eficienta ambalajului a devenit o necesitate care se reflecta in tendintele de design al ambalajelor la mai multe niveluri, incepand de la utilizarea de materii prime inovatoare, trecand pe la reciclarea ambalajelor si chiar folosirea unui cod QR pentru a comunica in mod transparent originea produsului. Asa cum afirma expertii in sector, „brandurile din ziua de azi trebuie sa proiecteze avand in vedere in primul rand eco-eficienta.”
Trendul nr. 3 – Arta
Incepand de la culori, trecand pe la modele si ilustratii si pana la texturi si modele minimaliste, digitalizarea ofera o paleta complet noua de instrumente pentru designerii de ambalaje care fac din proiectarea acestora echivalentul artelor plastice. Brandurile si designerii experimenteaza noi tehnici de proiectare a ambalajelor pentru a iesi in evidenta – stratificarea, embosarea si marmorarea si chiar realitatea augmentata. Pe viitor, consumatorii ar putea participa la expozitii de arta pop-up virtual sau la alte tipuri de evenimente interactive.
Trendul nr. 4 – Ambalaje igienice
Pandemia ne-a invatat sa fim atenti la mediul inconjurator si la atingerea suprafetelor si a obiectelor. Se preconizeaza ca acest lucru sa aiba un impact semnificativ asupra tendintelor de design al ambalajelor, brandurile pregatindu-se sa lanseze ambalaje menite sa promoveze sanatatea si starea de bine. Astfel, printre diferitele masuri luate de companii si designerii de ambalaje se numara si utilizarea acoperirilor antimicrobiene sau a materialelor de ambalare rezistente in mod natural la bacterii.
Trend 5 – Transmiterea povestii produsului
In era digitala, designul ambalajului joaca un rol esential in transmiterea povestii brandului si a valorilor ecologice si etice care stau la baza produsului. Daca nu e posibila experimentarea fizica a brandului de catre consumatori in magazin, ambalajul devine unul dintre putinele elemente fizice cu care acestia interactioneaza atunci cand fac o achizitie. Oamenii doresc sa afle mai multe despre lantul valoric al produselor pe care le consuma si sa stie daca acesta corespunde obiectivelor lor legate de eco-eficienta.