Tetra Pak va realiza ambalaje produse exclusiv din materiale pe bază de plante

Ambalajele alimentare sunt vitale pentru menținerea calității produselor, însă volumul mare al recipientelor de pe piață afectează negativ mediul înconjurător. Adevărata provocare a industriei de packaging este aceea de a produce ambalaje cât mai sigure, cu un impact cât mai mic asupra naturii. Tetra Pak – lider mondial în furnizarea de soluții de procesare și ambalare a alimentelor – oferă soluții de economie circulară pentru această problemă globală.

Fundația unei economii circulare constă în utilizarea celor mai potrivite materii prime – spre exemplu, pe când copacii consumă dioxid de carbon, reducând deci impactul asupra mediului, petrolul și ambalajele derivate din petrol cresc cantitatea de carbon din atmosferă. Tetra Pak s-a angajat în urmă cu peste 10 ani să reducă impactul ambalajelor asupra mediului reușind performanța ca, în prezent, un ambalaj Tetra Pak să conțină peste 70% carton obținut din fibre de lemn ce provin din păduri ce se regenerează continuu, gestionate sustenabil. Pionieratul companiei în această direcție a început în 2014, odată cu lansarea în premieră mondială a primului ambalaj realizat din materiale complet regenerabile – Tetra Rex – fabricat din 100% materiale pe bază de plante (carton și polimeri din trestie de zahăr). În 2020 Tetra Pak a devenit prima companie activă în industria alimentară și de băuturi care producea ambalaje din polimeri pe bază de plante obținuți printr-un lanț de aprovizionare în totalitate trasabil.

Portofoliul de ambalaje sustenabile al Tetra Pak este vast, fiind compatibil cu produse diverse, inclusiv sucuri necarbonate, apă, lapte, iaurt, frișcă sau vin. La nivel mondial, cei mai mari producători din industrie folosesc ambalajele pe bază de plante ale Tetra Pak – în România companii importante precum Danone, Lactalis sau Maspex au realizat tranziția, înlocuind ambalajele tradiționale cu soluții sustenabile Tetra Pak, ce reduc amprenta de carbon a fiecărui ambalaj. Tetra Pak își propune să atingă obiectivul de zero emisii de gaze cu efect de seră până în anul 2030, având ambiţia de a atinge aceeaşi ţintă pentru întregul lanţ valoric până în 2050. Potrivit unui studiu realizat de Tetra Pak în 2019 în rândul consumatorilor români cu vârste cuprinse între 18 și 65 de ani, 80% dintre participanții la sondaj s-au declarat preocupați de protecția mediului. Printre cele mai importante probleme identificate de aceștia amintim poluarea (88%), deșeurile aruncare în mediu (88%) și reciclarea insuficientă (87%). 93% dintre consumatori consideră că ambalajele cu impact redus asupra mediului vor deveni din ce în ce mai importante în următorii ani, în timp ce 79% dintre cei intervievați preferă brandurile care folosesc ambalaje ecologice.

Obiectivul final al Tetra Pak este acela de a realiza ambalaje produse exclusiv din materiale pe bază de plante, 100% reciclabile și neutre în ceea ce privește amprenta de carbon.

Redactia Afaceri Poligrafice

Adaugati un comentariu

Lasă un răspuns

Caută în tot websiteul

Generic selectors
Potrivire exactă
Caută doar în titlu
Caută doar în conținut
Post Type Selectors
ANUNȚURI
COMPANII
EVENIMENTE
Filtrează după categorii
ALTE MODALITATI DE IMPRIMARE & INSCRIPTIONARE
CREATIE & EDITARE & WEB DESIGN
DIVERSE
FINISARE
INTELIGENTA ARTIFICIALA
MARKETING
OPORTUNITATI IN DOMENIU
PACKAGING
POVESTI DE SUCCES
PRODUCTIE PUBLICITARA & SIGNALISTICA & PROMOTIONALE
TIPAR DIGITAL
TIPAR OFFSET
Inchide