Pandemia Covid-19 a prioritizat interesul consumatorilor pentru igiena și siguranța ambalajelor, deși nu există dovezi clare ale transferului de virusuri de pe produsele din carton. Potrivit unui studiu realizat de DS Smith, consumatorii acordă o importanță ridicată produselor împachetate în ambalaje igienice – mai mult de jumătate (57%) au afirmat că își spală bine mâinile după ce au atins ambalajele produselor comandate online, iar 30% dintre respondenți nu le mai păstrează pentru utilizare ulterioară. Studiul, realizat împreună cu Ipsos MORI, sugerează că igiena ambalajelor va continua să fie o prioritate în anii următori.
Produsul Touchguard™ este o formulă brevetată care conține un agent antimicrobian ce inhibă dezvoltarea unei game variate de microorganisme, inclusiv bacterii și virusuri de tipul Covid, MRSA și E.coli, având o rată de neutralizare de 99,5% în mai puțin de 15 minute.
Alan Potts, directorul departamentului de proiectare din cadrul DS Smith a afirmat: „Deși nu va înlocui niciodată bunele practici de igienă, această tehnologie are potențialul de a oferi o protecție suplimentară celor care intră în contact cu ambalajele de-a lungul lanțului de aprovizionare. Și nu în ultimul rând, tehnologia permite ca produsele noastre să rămână 100% reciclabile.”
Parteneriatul dintre Touchguard și DS Smith va introduce noua tehnologie patentată pe scară largă, în Europa și SUA. Touchguard deține certificările AATCC 100 și ISO 18184:2019 pentru activitate antivirală și de asemenea respectă recomandările BfR36 pentru materialele care intră în contact cu alimentele.