Noul ambalaj va fi lansat pentru prima dată în mod oficial anul viitor în Brazilia și va fi întrebuințat pentru produsele brandului OMO (cu variantele Persil, Skip sau Breeze pe alte piețe), fiind rezultatul unui parteneriat cu Pulpex.
Potrivit Unilever, noul recipient este realizat din pulpă obținută din resurse sustenabile, iar structura sa încorporează pe interior un strat de lac cu proprietăți impermeabile. Sticla este deci potrivită pentru a îmbutelia lichide și poate fi integrată în fluxul obișnuit de reciclare a deșeurilor din hârtie. Reprezentanții Unilever susțin că în viitor vor implementa aceeași tehnologie pentru a crea sticle din hârtie destinate produselor de îngrijire a părului.
Richard Slater, directorul de cercetare și dezvoltare al Unilever a oferit mai multe detalii: „Pentru rezolvarea problemei deșeurilor din plastic trebuie să regândim complet modul în care proiectăm și ambalăm produsele. Acest lucru necesită o schimbare drastică, realizabilă doar prin colaborarea la nivel de industrie. Tehnologia Pulpex reprezintă un pas interesant în direcția corectă și suntem încântați să lucrăm împreună pentru a testa această inovație pe produsele noastre. Inovarea folosind materiale alternative este o parte cheie a strategiei noastre pentru ambalare sustenabilă și va juca un rol important în angajamentul nostru de a ne reduce la jumătate cantitatea de materiale plastice virgine folosite, până în 2025”.
Conform reprezentanților Unilever, procesul dezvoltării soluțiilor reciclabile de ambalare pe bază de hârtie – fără folosirea straturilor adiționale de plastic – a reprezentat o „provocare uriașă”, dar soluția Pulpex este una promițătoare. Recent, Unilever a anunțat și lansarea tuburilor reciclabile pentru pastă de dinți.