In memoriam – Greva Tipografilor din Bucuresti, 13 decembrie 1918
Greva tipografilor din Bucuresti a fost o greva muncitoreasca din Bucuresti ce a inceput pe 6/19 decembrie 1918, cand tipografii din oras au intrat in greva solicitand salarii mai mari, ziua de munca de 8 ore si recunoasterea sindicatelor. Grevistii au anuntat un al doilea protest saptamana imediat urmatoare, pe 13/26 decembrie cand li s-au alaturat numeroase grupari de stanga, care au cerut abolirea monarhiei. Se estimeaza ca mai mult de 15 000 de oameni au participat la manifestatii pe 13 decembrie. Greva a fost inabusita violent de catre autoritatile romane, represiunea soldandu-se cu moartea si ranirea a zeci de muncitori, bilantul mortilor fiind inca disputat
Conferinta de toamna a Asociatiei Tipografilor „Transilvania”
In data de 18 octombrie 2024 a avut loc Conferinta ATT, o reuniune bianuala majora a jucatorilor din industria poligrafica din Romania. Evenimentul, al doilea din acest an, a avut loc la Unirea Hotel & Spa din Iasi, gazda fiind tipografia NX PRINT reprezentata de dl Cornel Porosnicu, proprietar. Mai jos va prezentam cateva instantanee din cadrul acestei intruniri de referinta
Stiloul pneumatic – de la inventia lui Edison la revolutia in tipar
Stiloul pneumatic al lui Thomas Edison, patentat in 1876, reprezinta nu doar o inventie remarcabila in istoria tehnologiei, ci si o piatra de temelie in dezvoltarea proceselor moderne de tipar. La momentul aparitiei sale, stiloul pneumatic oferea o solutie inovatoare pentru multiplicarea rapida a documentelor, o nevoie esentiala intr-o perioada in care tiparirea si reproducerea erau procese costisitoare si lente
Reglementarea situatiilor de hartuire – formalitate sau necesitate?
Hartuirea la locul de munca („mobbing-ul”) nu doar ca afecteaza starea de bine a angajatilor, dar poate avea repercusiuni semnificative asupra productivitatii si moralului echipei, cu impact direct asupra succesului si reputatiei unei companii. Intr-o societate in continua evolutie, cu un accent crescand pe drepturile individuale si valorile egalitatii, promovarea unui mediu de lucru sanatos si respectuos devine nu doar un ideal, ci si o cerinta
Instruirea angajatilor impotriva spalarii banilor
Sistemul financiar functioneaza, tot mai mult, ca o lume aparte, la o scara care micsoreaza la maxim sectorul productiv al economiei mondiale. Formele de manifestare au evoluat, beneficiind de tehnicile sofisticate ale unei societati deschise. Infractionalitatea contemporana utilizeaza mai bine posibilitatile oferite de circulatia accelerata a capitalurilor, iar istoria criminalitatii arata ca intotdeuna, cei certati cu legea au fost mereu cu un pas inainte.
Valoarea ornamentelor in produsele de print
Fiintele umane adora lucrurile stralucitoare. Obiectele lucioase au o cale de a ne atrage atentia, iar oamenii tind sa asocieze stralucirea sau luciul cu o calitate superioara. Psihicul uman asociaza in mod natural stralucirea si sclipirea cu notiunea de lux, bogatie si putere. Modul in care lumina interactioneaza cu produsele de print poate fi fascinant, inducand sentimente de bucurie, fascinatie sau surpriza. De aceea, multe dintre dispozitivele de imprimare digitala din zilele noastre vin cu cerneluri speciale, acoperiri selective in linie sau in apropierea liniei, lacuri sau metode de finisare care fac mai usoara ca niciodata realizarea de produse imprimate de mare valoare in tiraje scurte. De regula, ornamentele imprimate de inalta calitate vin cu un pret ridicat, dar progresele tehnologice continue au facut ca aceste optiuni sa fie mai accesibile si mai ieftine ca niciodata
Cum sa va dezvoltati o identitate de brand robusta
O identitate de brand robusta poate ajuta la atragerea clientilor, la construirea de relatii si la incheierea unei afaceri. Un nume de brand bine-cunoscut si de incredere poate elimina incertitudinea deciziei atunci cand vine timpul ca clientul sa selecteze un produs sau un furnizor. Daca acordati suficienta atentie brandului dvs. acum, veti observa in curand beneficiile ce decurg din cresterea vizibilitatii, credibilitatii si profitabilitatii companiei pe care o conduceti. In primul rand, este foarte probabil ca un nume si un logo clar si informativ sa ramana in mintea potentialilor care isi restrang optiunile. In plus, culorile si formele in branding creeaza o identitate vizuala puternica, identitate ce se aliniaza cu valorile, personalitatea si publicul tinta ale brandului. In final, preluarea controlului asupra naratiunii dvs., a identitatii si a valorilor dvs., precum si a modului in care generati valoare se poate traduce in valoare (echitate) de brand
Aplicarea DSA in Romania sau cum tocmai s-a legiferat o militie a internetului
Serviciile digitale ne influenteaza viata in multe moduri diferite. Le folosim atat in comunicarea vizuala, cat si in cea nevizuala, pentru a face cumparaturi, pentru a comanda alimente, pentru a gasi informatii, pentru a viziona filme, pentru a asculta muzica si multe altele. Serviciile digitale faciliteaza, de asemenea, comertul transfrontalier al intreprinderilor si accesul la noi piete
Fedrigoni lanseaza F-Jet Natural Fibres, primul autoadeziv non-PVC pentru publicitate indoor pe termen scurt
F-Jet Natural Fibres este noua solutie de autoadezivi de la compania italiana Fedrigoni Self-Adhesives ce consta din hartie reciclata 100% dupa utilizare ca alternativa la foliile monomerice conventionale pentru aplicatii grafice indoor. Pe langa faptul ca au un impact mai mic asupra mediului decat foliile PVC, produsul F-Jet Natural Fibres poate fi imprimat cu aceleasi tehnologii ca si materialele de vinil, garantand un rezultat de foarte inalta calitate.
Repere de la Conferinta Print Matters 2024 din Bucuresti
Cea mai recenta editie a Conferintei Print Matters a fost o reuniune impresionanta a peste 85 de profesionisti din industrie sositi din peste 20 de tari. Organizat in tandem de Intergraf si NOPA, importantul eveniment anual a avut loc in data de 14 iunie 2024 in Bucuresti, servind drept platforma pentru intalnirea liderilor din industrie si asigurand un cadru ideal pentru discutii legate de cele mai recente evolutii ca si perspective de viitor din industria grafica. Asociatii nationale din industria de print, printeri, furnizori, precum si vorbitori de la nivel inalt din Europa si America de Nord s-au intrunit pentru a-si impartasi cunostintele, expertiza si opiniile
Curele de transmisie si de proces de mare fiabilitate de la Chiorino
La targul DRUPA tinut in Düsseldorf in perioada 28 mai-7 iunie, echipa Afaceri Poligrafice a stat de vorba cu dl Alberto Buscaglia, Director de Vanzari pentru Export in cadrul renumitei companii italiene Chiorino. De la dumnealui am aflat unele lucruri foarte interesante din istoria, preocuparile actuale si planurile de viitor ale acestui lider mondial in productia si distributia de benzi transportoare, benzi de proces si curele de transmisie plate pentru echipamente din numeroase industrii, printre care cele de tipar si packaging
Cerneluri si lacuri speciale pentru numeroase aplicatii industriale, de la Marabu, partener Hollrom Impex
In data de 29 mai, echipa Afaceri Poligrafice a vizitat standul de la drupa 2024 al companiei germane Marabu, unul dintre liderii mondiali in productia de cerneluri si vopsele pentru imprimarea serigrafica, tampografica si digitala. La stand am stat de vorba cu dl Pascal Iffland, Director de Vanzari in cadrul firmei si cu dl Alexandru Bica-Popii, Director General al Hollrom IMPEX din Bucuresti, distribuitor in Romania al produselor Marabu. Intr-un tur al standului, dumnealor au avut amabilitatea sa ne ofere detalii legate de noutatile tehnologice pe care gigantul german le-a prezentat la editia recenta a targului
Cerneala fotovoltaica – ce este, cum functioneaza si care ii sunt beneficiile
Cerneala fotovoltaica este o tehnologie de ultima generatie ce poate revolutiona modul in care valorificam energia luminii solare. Aceasta cerneala inovatoare a fost conceputa pentru a capta si transforma lumina soarelui in energie electrica, ceea ce o face o optiune extrem de tentanta pentru generarea de energie solara la scara mare si in egala masura la scara mica
Sfera limitata a clauzelor abuzive in contractele comerciale
Clauzele abuzive sunt prevederi contractuale care favorizeaza in mod semnificativ una dintre partile semnatare ale unui acord in detrimentul celeilalte parti, si care nu sunt clar si explicit negociate. Acestea sunt adesea ascunse sau greu de detectat pentru o persoana neavizata din punct de vedere juridic. Clauzele abuzive pot aparea in diverse tipuri de contracte, putand crea un dezechilibru semnificativ intre drepturile si obligatiile partilor
Sase jucatori globali isi reunesc eforturile pentru a promova imprimarea prietenoasa cu mediul
Recent, reprezentantii a sase jucatori la nivel mondial: Seiko, Meteor, Trijet, Kao, People & Technology si IST Intech au decis sa se reuneasca pentru a-si spori prezenta pe piata indiana cu scopul a aduce in scena evolutia prin prezentarea de tehnologii de varf in fata altor jucatori din industrie. De asemenea, toti sunt pregatiti pentru a-si educa asociatii din sector in domeniul imprimarii, capetelor de imprimare inkjet, substantelor chimice, cernelurilor si agentilor de curatare a capetelor de imprimare. Toate acestea au fost dezvaluite in timpul unei conferinte de presa organizata de Global Print Konnect care s-a desfasurat la Delhi, India
Amplasamentul standului Afaceri Poligrafice la Pack Show 2024
ROMEXPO, Bucuresti, Pack Show (14-17 mai 2024)
Decidentii din industria globala de print si-au consolidat planurile de investitii la FESPA 2024
In perioada 19-22 martie 2024, in imensul spatiu expozitional RAI din Amsterdam, Olanda, targurile FESPA Global Print Expo 2024, European Sign Expo, Personalization Experience si Sportswear Pro (aflat la editia sa inaugurala) au atras un public global de decidenti principali din sectorul de print care au obiectiv realizarea de investitii pentru cresterea afacerii
Provocarile deficitului de personal si forta de munca in industria de print
In timp ce subiectele importante s-au mai schimbat in ultimele douasprezece luni, sentimentul general a ramas acelasi: deficitul de personal si forta de munca calificata continua sa fie un subiect fierbinte pe care tipografiile comerciale nu isi pot permite sa il ignore. Problema nu este specifica doar industriei de print, dar provocarile majore nu sunt mai putin frustrante. Din fericire, exista unele lucruri care pot fi facute pentru a mai diminua din aceasta presiune
Label Summit Latin America 2024 raporteaza o editie de succes in Bogotá
Cea de-a 20-a editie a Conferintei Label Summit Latin America 2024 s-a incheiat intr-o nota pozitiva, atragand 750 de vizitatori din 25 de tari. Evenimentul de doua zile de anul acesta a avut loc in perioada 12-13 martie la Centrul de Conferinte „Agora” din Bogotá, desfasurandu-se pentru prima data in capitala Columbiei
Debitorii – cum administrezi relatia cu acestia?
Partea cea mai importanta din activitatea oricarei societati o reprezinta vanzarile. Vanzarea este inscrisa in factura emisa catre client. Dar daca factura ramane neincasata, atunci tot efortul facut pentru a vinde este zadarnic. Fiindca scopul afacerii este castigarea de bani, si nu doar obtinerea de venituri pe hartie. Apare astfel nevoia de a urmari creantele pe care firma le are de incasat
Turcoazul, nuanța vibrantă a oceanului și a cerului
In universul spectaculos al culorilor, turcoazul straluceste ca o bijuterie rara si fascinanta, capturand privirile si inimile celor care se indragostesc de frumusetea sa sublima. Cu o tenta vibranta ce se incadreaza intre albastru si verde, turcoazul incanta simturile si provoaca imaginatia, transformand mediul in jur intr-o oaza de rafinament si eleganta. In afara de piatra semipretioasa turcoaz (cunoscuta si sub denumirea de peruzea), aceasta este o culoare care nu apare prea des in natura; dar atunci cand se intampla, frumusetea ei este uluitoare. In acest articol, vom face o incursiune in simbolismul, istoria si aplicatiile acestei nuante unice, care a continuat sa inspire si sa fascineze de-a lungul timpului