Realitatea augmentată devine noul standard tehnologic în marile companii

Realitatea augmentată (RA) este deja puternic integrată în aplicațiile utilizate de întreprinderi, fiind folosită pentru a accelera, simplifica și reduce erorile într-o mare varietate de operațiuni. Conștientizarea și înțelegerea acestor utilizări este importantă deoarece cu cât o tehnologie devine mai comună, cu atât mai repede își va face loc și în sfera consumatorilor. RA a devenit parte a procedurilor standard pentru multe companii, însă este pregătită să își facă debutul pe scena marketingului?

Utilizarea RA devine o normalitate la un nivel mai extins decât ne dăm seama. Raportul „When to Use What Kind of AR” al PTC – furnizor de tehnologii CAD, IoT și RA – analizează patru aplicații pentru care această realitate augmentată a devenit o abordare standard, cel puțin în companii. Raportul oferă link-uri către exemple de utilizare de la clienți importanți precum Toyota, Rockwell Automation (furnizor american de software de automatizare) și Howden (companie de inginerie, producătoare de ventilatoare, compresoare și sisteme de încălzire proiectate la comandă). Potrivit raportului, RA nu mai este folosită cu precădere în domeniul jocurilor video, ci și în aplicații de uz zilnic, rezolvând probleme importante în lumea afacerilor și a producției. Soluțiile oferite de RA nu mai sunt considerate extraordinare sau exagerate, ci au devenit o parte normală a rutinei de zi cu zi în multe companii mari.

Potrivit raportului PTC, RA câștigă tot mai mult teren și în domeniul de producție. Pentru companiile naționale și internaționale, expertiza tehnică și de producție este adesea concentrată într-o singură locație sau în mai multe hub-uri, iar capacitatea de a rezolva probleme, de a face brainstorming și de a colabora de la mii de kilometri distanță poate fi costisitoare și ineficientă. Metodele de partajare a cunoștințelor, precum cele video, sunt deja considerate tradiționale și le sunt recunoscute limitele. Realitatea augmentată ajută în sarcini precum asistența de la distanță și inspecțiile. PTC oferă Vuforia Chalk, o aplicație de asistență remote care combină realitatea augmentată cu transmisiunea video în timp real pentru a conecta două persoane – un tehnician din teren și un expert – atunci când este necesară colaborarea lor. Tehnicianul din teren își ține telefonul în dreptul echipamentului care trebuie reparat, iar acea imagine este văzută – cu ajutorul aplicației de RA – simultan de către expertul care nu se află la fața locului, ambii având posibilitatea de a trasa cu degetele săgeți și de a încercui diverse componente.

Atunci când este întrebat ce soluții de rezolvare a problemei a încercat până atunci, tehnicianul din teren încercuiește butoanele pe care le-a reglat, iar adnotările sunt vizibile și pe ecranul expertului. În funcție de răspuns, expertul poate desena săgeți și încercui la rândul său butoane, dând astfel indicații care vor fi vizibile pentru ambii participanți la convorbire. Spre deosebire de simpla partajare a ecranului, sistemul de RA permite ambelor părți să facă adnotări pe ecran în timp real, apoi păstrează și fixează aceste adnotări, în cazul în care tehnicianul va avea nevoie să revină la ele ulterior. Acest tip de colaborare generează o reducere uriașă a costurilor, ajută companiile să își atingă „indicatorii de performanță” (reducerea risipei și a timpului mediu de intervenție), reduce greșelile și le permite experților să poată oferi asistență mai multor tehnicieni din locații diferite, în aceeași zi.

Realitatea augmentată se dovedește foarte utilă și pe partea de service – tehnicienii de la Apple, spre exemplu, profită la maximum de funcția de partajare a ecranului atunci când rezolvă probleme de rutină. Funcțiile realității augmentate în domeniul de service presupun partajarea eficientizată a ecranului. Vuforia Studio de la PTC permite angajatului să poarte ochelari inteligenți Microsoft HoloLens și să se implice într-o experiență de realitate mixtă creată de aplicația PTC. Aceasta afișează un model 3D al echipamentului (numit „geamăn digital”) suprapus peste mediul real al utilizatorului. Astfel utilizatorul beneficiază de o vizualizare îmbunătățită a utilajului, inclusiv a ceea ce se întâmplă în interiorul lui. Angajații de la fața locului pot răspunde la alerte de întreținere predictivă, pot identifica rapid piesele cu probleme și pot accesa secvențe de reparații ușor de urmat, chiar și atunci când nu au un nivel ridicat de pregătire. Să luăm exemplul menținerii în funcțiune a compresoarelor într-o stație de tratare a apelor uzate. Operatorii de primă linie nu sunt în general experți în întreținerea compresoarelor, așa că Howden – o companie globală de inginerie (și unul dintre studiile de caz ale raportului PTC) – utilizează Vuforia Studio pentru a crea experiențe de realitate mixtă pe care operatorul le accesează purtând ochelari HoloLens, astfel încât chiar și operatorii fără experiență să poată rezolva probleme complexe.

Același aport îl are RA și în ceea ce privește metodele și tehnologiile de instruire – industria tipografică nu este singura care se confruntă cu un deficit de calificare a forței de muncă. Companiile folosesc RA pentru a reduce timpul de instruire, mai ales în ceea ce privește noii angajați, care pot beneficia de experiența de formare din fața calculatorului. Produsul de RA Vuforia Expert Capture permite experților cu vechime ai unei companii să înregistreze procedurile și cele mai bune practici pas cu pas în timp ce lucrează, pentru ca apoi să transforme aceste înregistrări în materiale de instruire. Cu ajutorul unei căști, cursantul va putea vedea instrucțiunile expertului din timpul lucrului. Prin folosirea acestei soluții, Rockwell Automation a reușit să reducă timpul de instruire cu 50%.

Este utilă întrebuințarea RA în vânzări și marketingul industrial? Vânzarea echipamentelor industriale nu este la fel de simplă ca vânzarea produselor de consum – nivelul de complexitate este enorm, iar aplicațiile de realitate augmentată care utilizează mediul 3D și „Internetul lucrurilor” (IoT) oferă o vizualizare detaliată a produsului pentru a instrui echipele de vânzări și pentru a-i ajuta pe potențialii cumpărători să înțeleagă mai bine cum se potrivesc echipamentele în mediul lor de lucru. Aceleași procese care îi ajută pe tehnicienii de service pe teren și pe operatorii din prima linie să depaneze, să întrețină și să instruiască pot fi folosite cu aceeași eficiență și în procesul de vânzare. Clienții potențiali pot interacționa cu modelele 3D fără a fi nevoie să se deplaseze la fața locului.

Toate acestea reprezintă doar o mică parte din aplicațiile industriale și comerciale posibile cu ajutorul realității augmentate. Aceasta este utilizată în toate domeniile, de la proiectarea produselor și arhitectură până la tururile imobiliare. Este foarte important să înțelegem măsura în care realitatea augmentată este folosită acum de companii pentru rezolvarea provocărilor cotidiene. Pe măsură ce va deveni o practică tot mai comună, își va face loc și în domeniul vânzărilor și marketingului pentru consumatori. Tehnologia la care avem acces la locul de muncă ne determină să ne dorim să beneficiem de ea și acasă, iar realitatea augmentată nu face excepție.

Redactia Afaceri Poligrafice

Adaugati un comentariu

Lasă un răspuns

Caută în tot websiteul

Generic selectors
Potrivire exactă
Caută doar în titlu
Caută doar în conținut
Post Type Selectors
ANUNȚURI
COMPANII
EVENIMENTE
Filtrează după categorii
ALTE MODALITATI DE IMPRIMARE & INSCRIPTIONARE
CREATIE & EDITARE & WEB DESIGN
DIVERSE
FINISARE
INTELIGENTA ARTIFICIALA
MARKETING
OPORTUNITATI IN DOMENIU
PACKAGING
POVESTI DE SUCCES
PRODUCTIE PUBLICITARA & SIGNALISTICA & PROMOTIONALE
TIPAR DIGITAL
TIPAR OFFSET
Inchide