Proiectul pilot al Ferrero își propune realizarea unor ambalaje externe din hârtie pentru întreaga gamă Kinder, inclusiv pentru produsele Kinder Delice și Kinder Brioss. Noul concept presupune utilizarea hârtiei reciclabile – dacă acesta va avea succes, Ferrero plănuiește implementarea lui pentru întregul său portofoliu de produse distribuite pe piața italiană. Noul ambalaj a fost testat prin intermediul sistemului de evaluare Aticelca, respectiv prin analize de laborator care simulează aceleași condiții folosite de fabricile de hârtie pentru reciclare și care permit măsurarea nivelul de reciclabilitate al oricărui produs din hârtie sau carton, inclusiv al articolelor imprimate, lipite, duplex sau laminate. Astfel s-a putut dovedi și faptul că greutatea totală a noului ambalaj din hârtie a fost redusă cu 80%.
În plus, producătorul italian s-a alăturat celor peste 85 de companii internaționale care susțin proiectul HolyGrail 2.0, lansat de European Brands Association cu scopul eficientizării proceselor de sortare și reciclare prin integrarea filigranelor digitale în ambalaje, precum și organizației Consumer Goods Forum (CGF) ce reunește retaileri și producători de bunuri de consum din întreaga lume. Ferrero a semnat recent și acordul de adoptare a noilor reguli de design (Golden Design Rules) propuse de CGF prin inițiativa „Plastic Waste Coalition”, demonstrând astfel că împărtășește viziunea organizației conform căreia tranziția către o economie circulară impune o abordare diferită a utilizării plasticului, de la producție, consum și reutilizare până la reciclare și eliminare finală.
Toate aceste inițiative fac parte din angajamentul Ferrero de a folosi exclusiv ambalaje reutilizabile, reciclabile sau compostabile până în 2025.