Începi o afacere în domeniul imprimării digitale pe textile? Grup Transilvae și HP îți oferă soluții

Conferința PrintTex, organizată pe 10 octombrie în cadrul târgului Print&Sign 2019, a fost mai bogată prin prezența companiei Grup Transilvae - reprezentată de Bogdan Vasilescu, directorul general. Acesta și-a pus la dispoziție vasta experiență pentru a creiona pericolele care îl pândesc pe investitorul nou în domeniul imprimării digitale pe textile, pentru ca apoi să îi permită lui Doru Stoican, reprezentant HP, să prezinte rezultatele îmbucurătoare ale analizelor realizate de firma sa pentru acest segment

HP Stitch S500

Bogdan Vasilescu a început să promoveze imprimarea digitală pe textile în urmă cu peste 10 ani, însă după doi ani a înțeles că producătorii întâlnesc probleme specifice serioase. „După 2 ani cineva m-a tras de mânecă și mi-a zis că nu există pe nicăieri rame, casete în care să punem textilul și nici textile nu prea se găsesc. Deci doi ani am vorbit degeaba, fiindcă eu nu-mi dădeam seama că lipsesc anumite componente. Exact aceasta este problema la imprimarea digitală a textilelor: nu este suficient să ai o imprimantă, ci ai nevoie de multe alte lucruri pe lângă: ai nevoie de software de la Gemini Cad și slavă Domnului că e o companie românească, ai nevoie de finisaje, de tăiere, de coasere, de furnizori de mașini și automatizări pentru semnalistică”, a precizat reprezentantul Grup Transilvae.

Teoretic este ușor să începi o afacere cu textile digitale, dar în practică nu este deloc așa fiindcă nicio imprimantă nu este completă, unele sunt pentru materiale naturale, altele pentru sintetice, iar investiția inițială de aproximativ 15.000 de euro poate ajunge foarte ușor la 50.000 și apoi trece de sute de mii de euro în funcție de utilitatea dorită.

„Dumneavoastră veți avea nevoie de ani de zile să vă recuperați investiția, deci nu vă așteaptă din punctul meu de vedere și din experiența mea din ultimii 10 ani, un drum ușor. Merită? Da, merită. Să treci astăzi din outdoor, unde nu mai sunt marje și unde nu se mai câștigă bani decât foarte foarte greu, într-o zonă care încă este de nișă, adică imprimarea digitală pe textile, are sens. Puteți obține un profit mai bun, fără îndoială. Dacă mergeți la expoziții de profil veți vedea peste tot textile imprimate digital. Valul vine către noi inevitabil. Cererea internă însă, trebuie să vă dezamăgesc, nu este suficient de mare astăzi pentru ca toată lumea să investească simultan în imprimarea digitală pe textile. Dacă aveți totuși curajul să căutați clienți în afară, atunci veți avea suficient de lucru, însă vi se va cere o calitate probabil mai mare decât puteți oferi atâta vreme cât încă sunteți la început”, a avertizat domnul Vasilescu.

Bogdan Vasilescu, Director General, Grup Transilvae
Bogdan Vasilescu, Director General, Grup Transilvae

 

Înainte de a-l lăsa pe invitatul său să expună pe larg beneficiile nișei, Bogdan Vasilescu le-a oferit participanților încă un pont vorbind despre specialiștii în producție și despre importanța lor vitală: „Este greu să ai experiența aceasta fără specialiști în producție. Degeaba mă pricep eu la echipamentele pe care vi le ofer sau Gemini Cad la software, mai este nevoie și de cineva care să știe cum se face producția. Întrebați specialiștii în producție, întrebați-i pe cei de la Gemini Cad, întrebați pe toată lumea, faceți-vă o idee rezonabilă despre ce vă așteaptă de acum înainte și cum puteți pune la punct toate aspectele acestea.”

Doru Stoican, reprezentant HP și invitat al companiei Grup Transilvae în cadrul conferinței, lucrează de 15 ani în industria de print, iar în prezent este director de vânzări pentru Europa Centrală și de Est. Acesta a subliniat faptul că imprimarea pe textile, deși nu reprezintă o noutate, nu a devenit încă o realitate în România – comparativ cu țări precum Germania, Polonia și Cehia unde nu mai este de mult timp un fenomen special. „Anul 2020 va fi anul în care ar trebui să faceți investiții în tipărirea digitală pe textile. În primul rând este domeniul cu cea mai mare creștere din industria de print digital în momentul de față. Niciun alt segment al pieței nu crește atât de mult așa cum a făcut-o tipărirea digitală pe textile. Aceste valori sunt colectate de diferite agenții cu care lucrează HP și reprezintă unul dintre motivele pentru care această companie, lider mondial în domeniul imprimării digitale, a decis ca de anul acesta să facă pasul spre echipamentele de tipărire digitală pe textile”, i-a încurajat domnul Stoican pe cei prezenți la conferință.

Reprezentantul HP a explicat pe larg punctul de vedere al companiei despre piața de textile, una extrem de complexă care nu este un tot unitar unde există aceleași nevoi și aceleași produse, ci e formată din 4 piețe mari, fiecare cu creșteri economice diferite. „Vorbim despre intrarea în ceea ce experții numesc Industrializarea 4.0, textilele fiind unul dintre domeniile care pot pătrunde cel mai rapid în acest segment al economiei. Viitorul în imprimarea pe textile este digital, la fel ca viitorul oricărui alt domeniu de imprimare. De ce se întâmplă lucrul acesta? Am trecut de la pașii anteriori care constau în a căuta prețul cel mai mic și producție hiperindustrială offshore, respectiv imprimare în zone foarte îndepărtate precum Bangladesh și India, pe volume foarte mari și colecții care țin o jumătate de an, la ceea ce se numește nearshore, adică întreaga producție a fost adusă mult mai aproape de piața în care se va desface.”

Doru Stoican a dat ca exemplu compania Zara, care nu mai lucrează de mult cu colecții de primăvară-vară și toamnă-iarnă. Zara are colecții care se schimbă o dată la două săptămâni în magazine, totul plecând de la ideea păstrării clientului în centrul atenției – clientul modern, milenialistul, clientul care nu este dispus să aștepte luni de zile o nouă colecție, cel care are nevoie să își hiper-personalizeze aproape tot ceea ce poartă. „Dacă până acum vorbeam de peste 100 de zile parcurse de la idee până la produsul final, scopul industriei în momentul de față este să reducă numărul acesta de zile la doar 48 de ore. Singurul mod în care poți face acest lucru este prin imprimarea digitală a textilelor. La HP credem că viitorul industriei de imprimare digitală va pune accentul pe următoarele 4 elemente: accesibilitate, sustenabilitate, tipărire inteligentă pe materiale inteligente și nu în ultimul rând print fără limite”, a adăugat reprezentantul HP.

Doru Stoican, reprezentant HP
Doru Stoican, reprezentant HP

 

60% din materialele imprimate digital sunt din poliester sau amestec de fibre naturale și poliester. Cele 4 zone distincte, fiecare cu rata sa de creștere sunt: semnalistica soft, piața de decorațiuni interioare ce are o creștere de 9%, piața articolelor sportive – o piață mică ce crește foarte mult și este tot mai prezentă – ultima zonă fiind cea de fashion, cea mai dezvoltată dintre toate.

Faptul că producția de textile se întoarce aproape de piața de desfacere este o realitate, iar HP consideră că România e poziționată astfel încât să poată prelua aceste volume de muncă. Compania, prin vocea lui Doru Stoican, a identificat câteva probleme mari cu care se confruntă în momentul de față industria imprimării de textile: „Prima e partea de color management. A tipări în prezent de fiecare dată cu aceeași culoare este destul de complicat, acesta fiind și principalul motiv pentru care sunt aruncate o serie de produse gata-făcute. Îți dai seama că nuanțele nu sunt corecte abia la sfârșitul procesului de imprimare, care este unul destul de lung și implică o multitudine de materiale și tratamente. Nu e de ajuns ca toate culorile să fie frumoase, important este ca ele să fie corecte, să fie repetabile, să poți face acest lucru de la un tricou la altul dar și în timp, nu doar de câteva ori. În ceea ce privește pierderile, dată fiind ineficiența procesului în general, cu cât ai mai multe erori cauzate de partea de imprimare cu atât ai mai multe pierderi, acestea reprezentând în general aproximativ 25% din tot ce se produce, ceea ce este enorm.”

Pentru a răspunde nevoii pieței de a livra produsele solicitate în maximum 48 de ore, HP a lansat o gamă de echipamente care au la bază tehnologia sublimării. Unul dintre acestea este imprimanta digitală pentru textile HP Stitch S500, un utilaj ideal pentru îmbrăcăminte sport, zona de fashion, soft signage și decorațiuni interioare. Acesta poate imprima direct sau prin transfer termic pe o gamă variată de țesături din poliester sau pe hârtie de minimum 25 g. Grafica este redată la o calitate foarte bună, iar culorile sunt vii și consecvente datorită spectrofotometrului integrat.

Cu ocazia conferinței PrintTex, Bogdan Vasilescu și Doru Stoican le-au oferit un sumar extrem de util celor care vor să își înceapă o afacere în domeniul imprimării digitale pe textile, o industrie cu potențialul de a nu avea limite în ceea ce privește volumul, nevoile clienților și rentabilitatea. Dacă încă stați pe gânduri, domnul Vasilescu vă încurajează: „Merită să faceți acest pas!”

Cei interesați să testeze echipamentul HP Stitch S500 sunt invitați să viziteze showroom-ul Grup Transilvae din București, Strada Doamna Chiajna, nr. 26.

www.transilvae.ro

Redactia Afaceri Poligrafice

Adaugati un comentariu

Inchide

Caută în tot websiteul

Generic selectors
Potrivire exactă
Caută doar în titlu
Caută doar în conținut
ARTICOL
Search in pages
ANUNȚURI
COMPANII
Filtrează după categorii
ALTE MODALITATI DE IMPRIMARE & INSCRIPTIONARE
CREATIE & EDITARE & WEB DESIGN
DIVERSE
Fără categorie
FINISARE
INTELIGENTA ARTIFICIALA
MARKETING
OPORTUNITATI IN DOMENIU
PACKAGING
PASTILA VESELA
POVESTI DE SUCCES
PRODUCTIE PUBLICITARA & SIGNALISTICA & PROMOTIONALE
TIPAR DIGITAL
TIPAR OFFSET
Inchide