Publicatia „Afaceri poligrafice”, un mijloc de promovare ideal la dispozitia dv
Publicatia Afaceri Poligrafice este destinata domeniului comunicarii vizuale. Nou*: Realizam si filme de prezentare
Tendinte de design grafic in 2023
Odata cu schimbarile din lume in general, nu intarzie sa apara nici schimbarile in designul grafic. In ultimii cativa ani am fost martorii unei evolutii rapide in acest sector, o evolutie inspirata de tehnologiile inovatoare ca si de ritmul tot mai alert al digitalizarii. Pe masura ce inaintam in 2023, ne putem astepta la continuarea anumitor tendinte, la revigorarea unor mai stiluri vechi si la aparitia unor estetici noi. De la publicitate si pana la retelele de socializare, de la packaging pana la identitatea vizuala, aceste tendinte isi vor lasa amprenta asupra fiecarui aspect din industrie, dandu-i un contur inedit si inspirand experimente creative. Pentru a va asigura ca proiectele dv creative vor genera un impact vizual crescut, este un imperativ sa tineti pasul cu ultimele tendinte.
Un creator de etichete de vin îşi dezvăluie secretele de design
Jordan Jelev este un designer și caligraf de etichete pentru vinuri stabilit în Varna, Bulgaria. El este spiritul creativ din spatele designului etichetelor de la compania americană de vinuri Wolf’s Head Wines. Agenția sa, Labelmaker (Creatorul de Etichete), are ca obiect de activitate exclusiv vinurile, băuturile spirtoase și berea. Jordan are în spate mai mult de 15 ani de experiență în crearea de etichete memorabile pentru mărci premium și este un designer premiat. Recent, echipa M_use a avut ocazia să discute cu Jordan despre procesul său creativ şi despre inspirația și proiectele sale de design preferate.
Pantone s-a inspirat din natură pentru culoarea anului 2023
Pantone şi-a descris selecţia făcută pentru culoarea anului 2023 drept o culoare remarcabilă, „înrădăcinată în primordial”. Culoarea aleasă este Pantone 18-1750 Viva Magenta, iar implementarea sa implică şi o serie de colaborări cu anumite branduri, precum şi o expoziţie imersivă supranumită „Magentavers-ul”.
Istoria felicitărilor de Crăciun
Oamenii își trimit felicitări de Crăciun de sute de ani, iar expresia „Crăciun fericit” a fost consemnată pentru prima dată într-o scrisoare trimisă cu ocazia acestei sărbători în 1534. Prima felicitare de Crăciun i-ar fi fost oferită regelui James I al Angliei în 1611 și semăna mai degrabă cu un manuscris ornamental de mari dimensiuni decât cu o felicitare. Manuscrisul avea dimensiunile de 84×60 cm, era pliat probabil pentru a fi mai ușor de transportat, avea imaginea unui trandafir în centru, iar în interiorul și în jurul trandafirului era scris un mesaj de Crăciun și Anul Nou pentru rege și fiul său. De asemenea, manuscrisul conținea patru poezii și un cântec.
Cele mai influente 11 trenduri de design grafic în 2023
Dacă pe parcursul acestui an ne-am recuperat în urma pandemiei, iar trendurile de design au favorizat nostalgia, familiarul, confortul și optimismul, 2023 păstrează o parte a acestui optimism care este însă afectat de creșterea inflației, criza climatică și de războiul din Ucraina. Designerii răspund la aceste circumstanțe în mai multe moduri. Unii înclină spre entuziasm și curiozitate pentru ceea ce urmează, deoarece tehnologia îi inspiră să exploreze necunoscutul, în timp ce alții reacționează la constrângeri cu sfidare prin stiluri care variază de la dorința de evadare la inovație rebelă.
Cel mai nou software Esko facilitează digitalizarea și automatizarea în industria ambalajelor
Esko – furnizor global de soluții software și hardware integrate care accelerează procesul de lansare pe piață a bunurilor ambalate – a dezvoltat o nouă versiune de software dedicată mărcilor comerciale și furnizorilor de ambalaje care se confruntă în prezent cu un spectru larg de provocări, dezvoltată special pentru a facilita conectarea oamenilor și a proceselor, precum și automatizarea operațiunilor.
Istoria pastelului – la granița dintre pictură și desen
La origine termenul „pastel” desemna un baton sau un creion moale și colorat pentru desen, realizat din pigmenți sub formă de pulbere, amestecați cu talc și gumă arabică (liant), culoarea fiind mai apropiată de pigmenții naturali uscați. O lucrare de artă realizată cu ajutorul acestor materiale se numește pastel, pe când ca adjectiv, termenul are semnificația de „culori pale, mai puțin intense”.
Arta „ascunsă” a cărților decorate cu picturi fore-edge
„Fore-edge paintings” este numele dat ilustrațiilor pictate pe marginile interioare sau pe muchiile paginilor de carte. Procedeul atestat încă din secolul al XVI-lea este o modalitate de a ascunde una sau mai multe picturi pe marginile paginilor unei cărți, picturile devenind vizibile atunci când cartea este închisă și/sau atunci când paginile sunt așezate „în evantai” într-o direcție sau alta a cărții.
Fedrigoni Paper se asociază cu un fotograf renumit
După succesul cărții sale „Embrace”, renumitul fotograf Rankin îi încântă pe iubitorii de artă cu o nouă lucrare. „An Exploding World” (O lume care explodează) evocă atât lupta personală a artistului, cât și provocările colective din timpul pandemiei printr-o serie de fotografii în care sunt înfățișate elemente din natură.
Burgundy – culoarea vinului
Culoarea burgundy este o nuanță de vișiniu inspirată de vinul din regiunea Burgundia din Franța – numită astfel la rândul ei după tribul germanic antic, Burgundii. Vișiniul profund este rezultatul amestecului dintre roșu, un strop de verde și albastru, rezultând un maro cu nuanțe purpurii, mai sofisticat decât roșul, simbolizând ambiția, bogăția și puterea. În modelul de culoare RGB (aditiv) – folosit pentru crearea culorilor pe ecranele calculatoarelor, telefoanelor mobile sau televizoarelor – culoarea burgundy este obținută prin combinarea luminii roșii, verzi și albastre, pe când în modelul de culoare CMYK (substractiv) această nuanță este obținută prin combinația de magenta, galben și negru.
Cum se maximizează potențialul de retail al etichetelor
Etichetele sunt adesea primul element vizibil consumatorilor atât pe rafturile magazinelor fizice, cât și online, drept urmare ele oferă produsului prima ocazie de a impresiona, având potențialul de a deveni un motor esențial al succesului comercial. Iată care sunt tehnicile și metodele folosite de designerii de etichete pentru a spori valoarea unui produs, creând totodată o ofertă mai atrăgătoare pentru consumatori.
Auriu – culoarea spiritualității
Istoricii și arheologii estimează că oamenii au descoperit aurul pentru prima dată între secolele al VI-lea și al IV-lea î.Hr., metalul prețios fiind considerat încă de la început drept rar și special, deși prea maleabil pentru a fi transformat în unelte. Pepitele strălucitoare erau găsite în râuri și păreau să radieze lumina asemenea soarelui, poate de aceea poporul incaș le considera a fi „lacrimile soarelui”. Culoarea aurie a avut un destin comun cu cel al metalului prețios de la care și-a primit numele, o putem identifica pe obiecte aparținând unor culturi diverse, care împărtășeau însă același apetit pentru aur.
Gri – culoarea neutralității și a puterii
Griul este o culoare intermediară între negru și alb, neutră și acromatică, asociată de cele mai multe ori în Europa și America de Nord cu neutralitatea, conformismul și modestia. Etimologia termenului românesc „gri” vine pe linie franceză („gris”), fiind însă înrudit cu echivalentul său olandez „graw” și cu termenul german „grau”.
Ilustrația, designul grafic și ilustrația grafică – ce sunt și când le utilizăm
Pe măsură ce arta și designul devin tot mai accesibile, aceste domenii creative diferite își pierd liniile de demarcație și ajung să fie confundate – același lucru se întâmplă și în cazul designului grafic, ilustrației grafice și ilustrației, trei forme artistice care pot fi ușor de confundat. Nu sunt puțini artiștii contemporani care își câștigă existența reușind să creeze lucrări atât în domeniul creativ al ilustrației, cât și în cel al designului grafic. Iată însă cum le putem diferenția.
Cyan – culoarea tehnologiei moderne de imprimare
Cyan este culoarea situată în spectrul vizibil între lungimile de undă corespunzătoare verdelui și albastrului, mai precis între 490 și 520 nanometri, alcătuind gama de culori din care fac parte și nuanțe precum acvamarinul sau turcoazul. În modelul de culoare CMYK, cyan este una dintre culorile primare, alături de magenta și galben, pe când în modelul de culoare RGB, cyan este o culoare secundară obținută prin combinarea luminii de culoare verde cu lumina de culoare albastră, în cantități egale.
Trendurile de culoare ale anului 2022 în designul internațional
Pe măsură ce vom continua să „navigăm” într-o lume care învață să facă față pandemiei globale, designerii propun un nou set de tendințe cromatice ca răspuns la starea de epuizare colectivă a populației și la nevoia acesteia de simplitate. Anul 2022 va fi definit de culori „detensionate”, mai blânde în comparație cu nuanțele puternice care au dominat în anii precedenți. Aceste noi trenduri de culoare sunt departe de a fi plictisitoare, fiind de fapt abordări moderne și creative ale nevoii de revitalizare și recontextualizare.
Roz – istoria culorii opulenței și a feminității
În ciuda opiniei generale, spectrul vizibil nu include toate culorile pe care creierul și ochii le pot percepe. Nuanțele precum rozul sau magenta sunt absente, nu li se poate atribui o lungime de undă exactă deoarece sunt obținute prin suprapunerea unor lungimi de undă diferite. Culoarea roz este un amestec de lumină roșie și lumină violet, culori situate la polurile opuse ale spectrului vizibil. Cuvântul „roz” provine de la omonimul său latin, „roseum”, desemnând o culoare care poate fi întâlnită rareori în natură, deși a fost descrisă în literatură încă din antichitate.
Very Peri 17-3938 a fost declarată culoarea anului 2022
Institutul Pantone Color, autoritatea globală în domeniul standardelor profesionale de culoare, a desemnat Very Peri 17-3938 drept culoarea anului 2022. Este pentru prima dată în istoria programului Pantone Color of the Year când nuanța desemnată culoarea anului a fost creată special în acest scop – astfel, noua culoare este un îndemn la curaj, inventivitate și creativitate.
Albul – istoria (non)culorii purității
Lumina zilei – denumită și lumină albă – este o combinaţie a tuturor culorilor din spectrul vizibil. Razele de lumină reprezintă unde electromagnetice de diferite frecvenţe, iar atunci când sunt separate unele de altele, componentele de frecvenţe diferite ale luminii vizibile dau naştere culorilor. Isaac Newton a demonstrat în 1666 că lumina albă este compusă din mai multe culori după ce a trecut-o printr-o prismă pentru a o descompune în părțile sale componente
Sigla sub formă de monogramă – eleganța atemporală a identității de brand
Monogramele ocupă un loc important în cultura vizuală contemporană datorită marilor branduri de modă care au apelat la această tehnică – Louis Vuitton, Yves Saint Laurent, Chanel și Gucci. Deși combinarea literelor poate părea un proces simplu, dacă doriți ca designul monogramei finale să aibă un aspect profesionist și să se potrivească identității brandului pe care îl reprezentați, înțelegerea procesului de design al siglelor de acest tip vă va ajuta cu siguranță să obțineți cea mai elegantă variantă.