Inteligența artificială transformă procesele de vânzare din industria poligrafică
Provocările departamentelor de vânzări din industria poligrafică rămân aceleași de ani de zile, dar procesele se schimbă drastic odată cu digitalizarea. Evoluția către servicii individualizate necesită noi modalități de analiză și evaluare a datelor clienților și obligă companiile să identifice tehnologii adecvate pentru procese optimizate chiar și în domenii neașteptate – de exemplu, inteligența artificială (IA) în vânzări și distribuție. Dar cum pot vânzările din industria poligrafică să se îndepărteze de marketingul de masă și să opteze pentru contactul personalizat cu clienții prin intermediul IA?
Industria poligrafică în noua epocă a automatizării
Toate sectoarele, de la cel auto și aerospațial până la cel poligrafic, au intrat într-o nouă eră numită Industry 4.0 – o abordare optimizată a producției prin utilizarea tehnologiilor de ultimă generație pentru a ține pasul cu creșterea cererii. Industria poligrafică s-a concentrat în special pe un anumit aspect al Industry 4.0 – automatizarea – pentru o mai bună conectare a echipamentelor și tehnologiilor de imprimare și pentru a permite o tranziție lină între etapele fluxului de lucru, de la momentul în care un client plasează o comandă până la livrarea acesteia.
Ce este și cum implementăm Printul 4.0
Digitalizarea devine tot mai importantă în industria poligrafică, iar companiile trebuie să se adapteze la această tranziție – Printul 4.0 poate fi o soluție în acest sens deoarece are capacitatea de a optimiza fluxurile de producție. Inovațiile internetului, care permit recuperarea, prelucrarea și stocarea rapidă a datelor în orice moment, conduc în mod constant transformarea digitală și modificarea așteptărilor clienților. Creșterea cererii pentru lucrări personalizate conduce la comenzi în tiraje mici care necesită schimbări frecvente de format și o varietate tot mai mare de procese de finisare. Personalizarea materialelor imprimate ar trebui să se realizeze la cele mai favorabile prețuri, obținute doar prin optimizarea proceselor de lucru, de comunicare și de tranzacționare – Printul 4.0 poate oferi acest nivel de optimizare.
FANUC furnizează pe piața românească soluții complete de automatizare industrială
FANUC este lider mondial în domeniul automatizării industriale, având o experiență de peste 60 de ani în dezvoltarea de echipamente CNC, roboți industriali și mașini-unelte. Rețeaua globală FANUC include 271 de filiale locale, printre care și sediul din Cluj-Napoca, acolo unde echipa românească formată din ingineri de aplicații, ingineri de service și de vânzări deservesc teritoriul României și al Republicii Moldova. Cu ocazia participării la târgul Metal Show & TIB 2022, din luna mai, am putut afla în direct de la reprezentanții firmei mai multe informații despre noutățile prezentate în standul FANUC România.
Realitatea augmentată devine noul standard tehnologic în marile companii
Realitatea augmentată (RA) este deja puternic integrată în aplicațiile utilizate de întreprinderi, fiind folosită pentru a accelera, simplifica și reduce erorile într-o mare varietate de operațiuni. Conștientizarea și înțelegerea acestor utilizări este importantă deoarece cu cât o tehnologie devine mai comună, cu atât mai repede își va face loc și în sfera consumatorilor. RA a devenit parte a procedurilor standard pentru multe companii, însă este pregătită să își facă debutul pe scena marketingului?
Koenig & Bauer prezintă Patras – fluxul de lucru complet automatizat pentru logistica materialelor
Koenig & Bauer – producător de echipamente de tipar offset și digital în coală și rolă, precum și de sisteme de finisare și tipar flexografic – a lansat la finalul lunii martie sistemul Patras, un flux de lucru complet automatizat pentru logistica materialelor utilizate în producția de print. Patras este destinat transportării și manipulării materialelor (role și paleți) cu ajutorul vehiculelor ghidate automat (AGV), fiind o soluție end-to-end de automatizare a fluxului de lucru potrivită pentru toate tipurile de tipografii.
Ce este metaversul și cum ne afectează deja viețile și afacerile
În octombrie 2021 Mark Zuckerberg, cofondatorul rețelei de socializare Facebook, anunța schimbarea numelui companiei sale în Meta și prezenta un videoclip bizar în care apăreau ceasuri holografice, roboți care jucau pocker și artă stradală 3D. Alți giganți din domeniul tehnologiilor digitale și-au anunțat deja participarea – compania Grayscale, lider în domeniul investițiilor în monedă digitală, descrie metaversul drept „o oportunitate de 1 trilion de dolari”, în timp ce banca de investiții Jefferies consideră că ar putea perturba „aproape totul în viața umană”. Însă ce este Metaversul? Conferințe virtuale, produse virtuale sau o formă de publicitate? Deși este un fenomen greu de definit, în spatele titlurilor din ziare se întrevăd tendințe care afectează deja nenumărate afaceri.
Industria 5.0 este vechea Fabrică 4.0 acum și în serviciul bunăstării omului
Termenul de „Industrie 5.0” a apărut ca reacție la Industria 4.0 și a devenit un subiect tot mai important pentru organizații, în special sub impulsul dat de impactul pandemiei, de accentul pus pe subiecte precum sustenabilitatea și de nevoia de a plasa din nou omul în centrul atenției publice și al eforturilor sociale. Iată câteva principii predominante ale acestei noi paradigme
MyIntranet accelerează tranziția companiei tale către viitorul digital
Adline Solutions – unul dintre cei mai importanți distribuitori români de echipamente și servicii pentru producția publicitară, industriile de printing și packaging – și-a concentrat recent toate resursele investind într-un proces complex de digitalizare prin care a devenit un business aliniat celor mai noi cerințe. După implementarea unui software de management intern, rezultatele au fost dincolo de așteptări: o creștere de aproximativ 50% atât a productivității cât și a profitului.
În cât timp ne va prelua Inteligența Artificială ?
Dacă este adevărat că prin vaccinurile anti-covid ni se introduce nanotehnologie pentru a putea fi alții în controlul persoanei noastre, atunci cel mai grozav hacker imaginabil – Inteligența Artificială – va prelua rasa umană exploatând această vulnerabilitate
Adline Solutions prezintă cele mai noi actualizări ale suitei software MyIntranet pentru managementul producției
Clienții Adline Solutions cu cifre de afaceri ascendente chiar și în timpul pandemiei sunt cei care au mizat pe organizare, au renunțat la sistemele de management tradiționale și au investit în soluții software pentru a-și eficientiza procesele. Într-o perioadă când pandemia lovește încă o dată mediul economic, Adline recomandă MyIntranet – o soluție ce permite gestionarea vânzărilor, clienților, furnizorilor, produselor, stocurilor, campaniilor de marketing și a fluxului de lucru, toate într-o singură platformă.
Adline Solutions recomandă suita software MyIntranet pentru managementul producției
Cum ar fi ca printr-un singur click să aflăm instantaneu ce comenzi au fost înregistrate, când va fi livrat un produs, de ce materiale avem nevoie sau chiar și când/de ce productivitatea fabricii stagnează? Adline Solutions prezintă MyIntranet, o soluție care s-a născut pentru a acoperi lipsa pe piața românească a unui software complet, ușor de folosit, dedicat segmentului de producție și întreprinderilor care folosesc sisteme software multiple, greu de sincronizat și de integrat.
Parteneriatul OTTO Motors – Significans Automation introduce roboții în industria tipografică și cea de ambalaje
OTTO Motors, divizia industrială a Clearpath Robotics și un furnizor important de roboți mobili autonomi (AMR) pentru unitățile de producție, a semnat un acord cu Significans Automation Inc. pentru a aduce tehnologia AMR de manipulare a materialelor în tipografiile și fabricile de ambalaje din SUA.
Inteligența artificială redefinește standardele industriei poligrafice
Inteligența artificială (IA) a pătruns în aproape toate sectoarele industriale, dar și în viața privată – de la sistemele computerizate ale marilor companii până la funcția de predicție a textului pe tastaturile telefoanelor mobile. Nu este de mirare deci că și industria poligrafică profită de numeroasele sale avantaje.
Tailent – al doilea startup după UiPath care pune România pe harta globală a digitalizării
Startup-ul românesc Tailent este o afacere derulată prin platforma Tailent Automation Platform (TAP) ce permite construirea de roboți software pe baza tehnologiei RPA (Robotic Process Automation) cu scopul dezvoltării unor soluții de automatizare accesibile destinate IMM-urilor. TAP funcționează în regim SaaS (Software as a Service) pe baza unui abonament anual care permite accesul la tehnologie. După exemplul UiPath, Tailent își propune ca în următorii 3 ani să devină al doilea unicorn din România în domeniul industriei roboților software.
UiPath a înregistrat mai mult succes la listare decât Spotify
O analiză publicată pe platforma online a prestigioasei publicații „The Economist” arată că UiPath, compania condusă de românul Daniel Dines și listată de curând la Bursa din New York, este produsul economic de IT exportat de Europa ce s-a bucurat de cel mai mare succes de la ascensiunea furnizorului suedez de servicii streaming audio – Spotify – încoace. UiPath dezvoltă și comercializează tehnologie de automatizare a fluxurilor de lucru de tipul Robotic Process Automation (RPA) care preia munca repetitivă a angajaților eliberându-i pentru sarcini mai complexe.
Inteligența artificială transformă regulile designului
Filmele ştiinţifico-fantastice ne-au arătat în repetate rânduri că nimic bun nu poate ieși dintr-un calculator care începe să gândească, însă inteligența artificială (IA) a ajuns din urmă ficțiunea și cu toate că nu vedem nicăieri androizi ucigași, fricile noastre sunt acum mai realiste – nu vrem să ne pierdem locurile de muncă din cauza calculatoarelor și a roboților. În design, IA și noile tehnologii au fost mereu acceptate ca factori de progres și catalizatori ai diverselor schimbări de paradigmă.
Noile softuri bazate pe inteligența artificială reformează societatea
Palantir Technologies este o companie americană producătoare de software, specializată în analiza seturilor mari de date – numite generic Big Data – cu scopul înțelegerii trendurilor și macro-trendurilor. Compania are sediul în Denver, Colorado (SUA) și a fost fondată de Peter Thiel, Nathan Gettings, Joe Lonsdale, Stephen Cohen și Alex Karp în 2003.
Startup-ul românesc KFactory eficientizează producția industrială cu ajutorul inteligenței artificiale
KFactory este o platformă digitală dezvoltată de un startup românesc dedicat creșterii performanței și productivității firmelor care derulează procese de producție. Mai precis, KFactory folosește tehnologie bazată pe principiile unor domenii precum Industrial Internet of Things (IIoT – Internetul Lucrurilor în mediul industrial) și Machine Learning – sisteme care pot învăța sau își îmbunătățesc performanțele în funcție de datele procesate.
În calendarul „chinezesc” 2021 ar trebui să fie anul inteligenței artificiale
Înainte de a începe să scriu acest articol m-am întrebat care ar putea fi cel mai util cadou pe care l-ar putea face AFP cititorilor săi la acest început de an și iată, mi-a venit ideea de a încerca să ridic vălul greoi al pandemiei astfel încât să putem vedea și beneficia toți de oceanul inteligenței artificiale
Startup-ul IT româno-american UiPath va fi listat la bursa din SUA în 2021
UiPath, compania româno-americană din domeniul IT fondată de un român – Daniel Dines, fost angajat al Microsoft – a anunțat public demararea demersurilor oficiale de listare la bursa americană, evenimentul propriu-zis urmând să aibă loc cel mai probabil în prima jumătate a anului 2021.