Profit anual de 18,7 milioane lei pentru un producător român de ambalaje ecologice
Promateris – producător român de ambalaje biodegradabile și compostabile – a anunțat un profit de 18,7 milioane de lei (aproximativ 3,8 milioane de euro) și o cifră de afaceri consolidată (totalul vânzărilor realizate/facturate) de 187,5 milioane de lei în anul 2021, cu 62% mai mult în comparație cu anul precedent.
Industria cartonului pliabil se confruntă în continuare cu probleme de aprovizionare
Deși cererea de cutii din carton pliabil continuă să crească datorită dezvoltării comerțului electronic și a caracterului ecologic al cartonului în comparație cu ambalajele din plastic, problemele lanțului de aprovizionare nu au fost rezolvate iar situația nu s-a schimbat aproape deloc față de toamna anului 2021. Acestea sunt concluziile unui sondaj realizat de către Asociația Germană a Cartonului Pliabil (FFI) în urma chestionării a 40 de producători de carton pliabil.
Infolieri.ro – profilul unei afaceri românești de succes pe piața de ambalare și e-Fulfillment
Infolieri.ro (o marcă a Bookidz Solutions SRL) este o inițiativă românească având în spate o echipă cu experiență vastă în domeniul procesărilor și ambalărilor, cu aproximativ 75 000 de produse înfoliate zilnic, 1 200 de clienți și o capacitate de depozitare de 3 000 mp. Membrii echipei (Alina Verinca, Viorica Chirnoagă, Gabriela Vogel, Luci Coman și Dan Covasa) ne-au oferit mai multe informații despre o piață mai puțin cunoscută în România – cea de Fulfillment sau e-Fulfillment – compusă dintr-o gamă de servicii care permit proprietarilor de magazine online să își eficientizeze procesele prin externalizarea fluxurilor operaționale ce țin de logistica livrării comenzilor. Iată profilul unei afaceri de succes specializate pe sectoarele de ambalare și fulfillment și posibilitățile pe care le oferă clienților săi din domeniul comerțului online și nu numai.
Labelexpo Europe a fost reprogramat pentru 2023
Tarsus Group, organizatorul Labelexpo Global Series, a anunțat că Labelexpo Europe 2022 a fost reprogramat, evenimentul urmând să se desfășoare în perioada 11-14 septembrie 2023. Decizia de a muta datele evenimentului a fost determinată de presiunile lanțului de aprovizionare cu care industria europeană a etichetelor se confruntă în prezent, la care se adaugă situația din Ucraina.
Prima cerneală pe bază de plante de la Ricoh îmbunătățește durabilitatea graficii imprimate
Brandurile și producătorii de imprimante își pot reduce și mai mult impactul asupra mediului cu noua cerneală pe bază de plante de la Ricoh – prima de acest fel destinată inclusiv imprimării ambalajelor.
2022 impune stiluri și direcții noi în designul de ambalaje
La începutul unui nou an marcat de pandemie, designerii din întreaga lume încearcă să anticipeze trendurile care vor înflori în industria producătoare de ambalaje. Devine tot mai evidentă preferința consumatorilor pentru ambalajele care exprimă reîntoarcerea la vremuri mai simple prin intermediul trendurilor de design nostalgice.
Zipper bags – cea mai igienică soluție în timpul pandemiei
Pungile cu fermoar – zipper bags – sunt ambalajul universal transparent la care poți apela cu încredere oricând pentru depozitarea și protejarea alimentelor uscate sau a gustărilor, fiind potrivite chiar și pentru sandvișul de la job. Fie că lucrezi într-un birou, laborator, aeroport sau depozit, fie că le păstrezi pentru acasă, zipper bags sunt ideale datorită rezistenței lor combinate cu prețul foarte avantajos.
Ambalajul pentru paste primește o schimbare creativă de înfățișare
Într-o mișcare inedită, designerul grafic rus, Nikita Konkin, a oferit un look fresh unuia dintre cele mai tradiționale produse alimentare din Italia, reproiectând ambalajele pentru paste.
Adline Solutions recomandă imprimanta Flora UV LED C25H pentru producția ambalajelor din carton ondulat
Piața globală a ambalajelor din carton ondulat crește într-un ritm mai rapid decât se anticipa, contrazicând estimările de încetinire a consumului pe acest segment. Raportul companiei de cercetare de piață Smithers – „The Future of Corrugated Packaging to 2023” – arată că acest sector înregistrează o creștere anuală de aproximativ 3,7% și că va atinge valoarea de 300 de miliarde de dolari până în 2023, segmentul bunurilor electrice contribuind cel mai mult la această creștere. Adline Solutions, important distribuitor român de echipamente pentru producția publicitară și industria textilă, ne prezintă principalele trenduri care vor influența piața globală de packaging în anii următori.
Industria ambalajelor va atinge la nivel global valoarea de 1 trilion de dolari până în 2025
Potrivit unui studiu realizat de compania de consultanță internațională Horváth, industria globală a ambalajelor se află în plină expansiune și va crește cu aproximativ 30% până în 2025, de la valoarea de 770 miliarde dolari la 1 trilion de dolari, în urma evoluției ascendente din ultimii 5 ani, cu o medie anuală de 5,6 procente. Această creștere va continua în ciuda eforturilor ecologiste și de sustenabilitate, în special datorită evoluției comerțului electronic. Horváth este una dintre cele mai importante companii internaţionale de consultanţă în management, prezentă şi în România începând cu 2005.
Startup-ul WikiFoods pune capăt utilizării plasticului în industria alimentară
Dacă în popularul local WikiBar din Paris borcanul de iaurt sau paharul în care este servit ceaiul fierbinte devin gustări perfecte datorită tehnologiei futuriste WikiCells a bioinginerului american David Edwards, Dorin Cojocaru – directorul Asociației Patronale Române din Industria Laptelui – susține că românii sunt deocamdată prea săraci pentru a-și permite luxul ambalajelor comestibile.
Mătasea – ambalajul comestibil al viitorului
Risipa de alimente este o problemă care îi îngrijorează pe tot mai mulți oameni de știință deoarece resursele planetei nu sunt inepuizabile. O echipă de cercetători de la Universitatea Tufts (Boston, SUA) a publicat un articol în revista științifică „Applied Physics Reviews”, prezentând proprietățile „unice și versatile” ale mătăsii în cadrul industriei alimentelor, dar și rolul lor în îmbunătățirea calității recoltelor.
Ambalajele reutilizabile ale româncelor de la R-Create transformă comerțul online european
Comerțul online gestionează livrarea a milioane de produse, a căror expediere se realizează de obicei în cutii de carton sau mape din plastic cu durată de viață foarte mică, de până la 24 de ore. R-Create este un startup românesc care aduce pe piață alternativa – un ambalaj reutilizabil ce reduce într-un mod necostisitor impactul ambalajelor asupra mediului înconjurător.
Producătorul român de ambalaje Promateris și-a dublat profitul cu 112% în 2021
Grupul industrial Promateris – producător român de ambalaje realizate din materiale regenerabile, biodegradabile și compostabile – a anunțat la începutul lui 2022 că a înregistrat anul trecut o creștere de 110 procente a cererii pentru ambalajele produse în fabrica sa din Buftea. În 2022 compania va produce materie primă pe bază de amidon de porumb și își propune să finalizeze până în 2023 o fabrică pentru producția ambalajelor din hârtie.
Esko lansează un nou sistem inline de măsurare a culorilor
Furnizorii de servicii de imprimare a ambalajelor pot beneficia acum de un sistem inline de măsurare a culorilor care încorporează un nou senzor X-Rite super-rapid. Acesta a fost prezentat luna trecută în cadrul Summit-ului Esko pentru Inovație din Loughborough, Anglia și face parte din portofoliul AVT de sisteme pentru inspecție al producătorului.
Sistemul de garanţie-returnare a ambalajelor – ce este și cum va afecta piața din România
Un studiu realizat de compania de cercetare și analiză economică London Economics (LE) și comandat de Asociația ALUCRO – ONG care desfășoară proiecte de promovare a colectării selective și a reciclării dozelor din aluminiu – arată că în cazul în care România va implementa un sistem de garanție-returnare (SGR) a ambalajelor bazat pe o garanție cu valoare fixă, consumatorii vor prefera sticlele din plastic de volum mai mare în detrimentul dozelor din aluminiu pentru aceeași cantitate de produs.
Ferrero lansează un nou ambalaj din hârtie subțire pentru produsele din gama Kinder
Ferrero – companie italiană considerată al doilea cel mai mare producător de ciocolată și alte produse dulci din lume – a dezvoltat în parteneriat cu diverși producători de ambalaje un material din hârtie cu 20% mai subțire comparativ cu materialele standard utilizate până acum la ambalarea produselor sale din ciocolată. Acesta va reduce cu aproximativ 550 de tone cantitatea de materie primă folosită anual, dar și emisiile de carbon cu 1 450 de tone. Noul material sustenabil va fi introdus pe piață începând cu anul 2022 și va fi folosit pentru produsele sale de patiserie.
ACTEGA demonstrează importanța sustenabilității în industria de packaging
În ultimele luni, materialele plastice s-au aflat în centrul dezbaterilor publice și ținând cont de faptul că producția de ambalaje utilizează 40% din cantitatea totală de plastic folosită la nivel global, presiunile cu privire la problemele de mediu nu au fost niciodată atât de mari asupra proprietarilor de branduri, producătorilor de ambalaje și convertorilor.
Revoluția ambalajelor reutilizabile și a celor de unică folosință în contextul pandemiei
Industria alimentară a fost supusă unei cereri fără precedent în timpul pandemiei de Covid-19, iar unul din trei consumatori la nivel mondial a folosit mai des serviciile de livrare la domiciliu. Producătorii de ambalaje au fost forțați să se adapteze la această creștere rapidă și la noile standarde de igienă pentru ambalajele de unică folosință. Iată care au fost provocările, oportunitățile și trendurile industriei producătoare de ambalaje în anul care tocmai se încheie
UPM Raflatac lansează o gamă de substraturi din hârtie 100% reciclată
UPM Raflatac – unul dintre cei mai importanți furnizori de materiale pentru producția de etichete sustenabile – a lansat o nouă gamă completă de substraturi din hârtie pentru imprimarea termică directă a etichetelor. Noile suporturi sunt realizate din fibre reciclate în proporție de 100% și sunt destinate sectorului alimentar, de retail și logistică.
Mitsubishi HiTec Paper primește prestigiosul premiu german „Environmental Award of the Economy 2021”
Fabrica de hârtie din Flensburg a Mitsubishi HiTec Paper Europa – filială a Mitsubishi Paper Mills Japonia, unul dintre cei mai importanți producători mondiali de hârtie de specialitate – a primit pe data de 2 noiembrie 2021 premiul „Environmental Award of the Economy 2021” pentru producția de hârtie sustenabilă cu proprietăți de barieră barricote® din partea Societății pentru Studiul și Dezvoltarea Economiei din landul german Schleswig-Holstein. Acest premiu este unul dintre cele mai vechi și mai prestigioase premii de acest tip din Germania și constă într-un relief realizat din bronz de sculptorul german Georg Engst și o diplomă.