Provocările întâmpinate de producătorii de etichete în 2022
Atunci când industria de labeling era deja slăbită de consecințele Covid-19, iar principalii producători anticipau reluarea activităților normale odată cu sfârșitul pandemiei, redresarea a fost afectată de un complex de factori negativi: lipsa materialelor și a forței de muncă, blocaje ale lanțurilor de aprovizionare, termene de lucru prelungite din cauza furnizorilor, creșterea costurilor. A urmat războiul din Ucraina, care a provocat penurii și mai mari de produse și materiale sau probleme cu distribuția, în timp ce creșterea prețurilor la energie electrică a ridicat inflația la niveluri fără precedent. Iată care este situația actuală a producătorilor de etichete la nivel mondial.
Johnson Tape oferă benzi adezive la cel mai bun raport preț-calitate din țară
Johnson Tape este un distribuitor cu peste 21 de ani de experiență pe piața românească, reușind să se remarce prin calitate și prețuri competitive pe segmentul benzilor adezive. Compania a fost expozant în cadrul Pack Show (11-14 mai, Romexpo), acolo unde Berro Mohammad, directorul general al Johnson Tape, ne-a oferit informații importante despre produsele și activitatea companiei.
Consumatorii – „ultimii gardieni” în secvența de combatere a contrafacerii
Comportamentul de consum în continuă schimbare se traduce prin soluții de securitate a ambalajelor tot mai inteligente, concepute pentru a-i proteja pe consumatori. Pandemia de Covid-19 a modificat semnificativ modul în care căutăm și cumpărăm produse, evoluția comerțului electronic aducând tot mai multe oportunități pentru falsificatori. O nouă soluție la această problemă este implicarea consumatorilor în propria lor protecție prin intermediul ambalajelor.
Piața europeană a ambalajelor compostabile suferă schimbări majore
Cererea pentru ambalaje compostabile crește rapid, însă este nevoie de o mai bună infrastructură în ceea ce privește colectarea și reciclarea și de o etichetare mai clară a produselor pentru a sprijini expansiunea pieței. Ambalajele compostabile asigură atât reciclabilitate cât și compostabilitate, descompunându-se în mod natural în timp dacă sunt aruncate necorespunzător. În plus, ele pot fi o soluție la problema contaminării cu reziduuri alimentare, care poate face ca ambalajele convenționale din plastic să fie dificil sau imposibil de reciclat.
Tetra Pak va realiza ambalaje produse exclusiv din materiale pe bază de plante
Ambalajele alimentare sunt vitale pentru menținerea calității produselor, însă volumul mare al recipientelor de pe piață afectează negativ mediul înconjurător. Adevărata provocare a industriei de packaging este aceea de a produce ambalaje cât mai sigure, cu un impact cât mai mic asupra naturii. Tetra Pak – lider mondial în furnizarea de soluții de procesare și ambalare a alimentelor – oferă soluții de economie circulară pentru această problemă globală.
Lecta a lansat gama de cartoane Diva Art pentru ambalajele de lux
Lecta – producător internațional de hârtie pentru etichete, ambalaje flexibile și imprimare comercială – a creat o gamă versatilă de cartoane Solid Bleached Sulfate (SBS – sulfat solid înălbit) cu finisaj de mătase: Diva Art (cretat pe o singură parte) și Diva Art Duo (cretat față/verso), pentru proiecte grafice creative și sustenabile. SBS este cel mai scump și de cea mai bună calitate substrat din carton, este produs din celuloză de lemn virgin înălbită și poate fi utilizat ca barieră împotriva umidității.
Noua etichetă inteligentă Oli-Tec pentru alimente perisabile reduce risipa alimentară
Eticheta face posibilă monitorizarea ciclului de viață al alimentelor perisabile proaspete, preambalate sau congelate – pornind de la această premisă startup-ul americano-britanic Oli-Tec oferă producătorilor și consumatorilor o nouă tehnologie de etichetare cu indicatori vizuali de timp și temperatură, dezvoltată pentru a reduce risipa alimentară.
Dufaylite a lansat o nouă tehnologie de izolare termică pentru ambalaje pe bază de hârtie reciclată
Dufaylite – lider mondial în proiectarea și fabricarea produselor din hârtie și carton de tip fagure (honeycomb) – a lansat o nouă soluție de izolare termică pentru cutii realizată din hârtie reciclată și transformată în carton de tip fagure, oferind astfel o alternativă sustenabilă pentru inserțiile din polistiren sau lână.
Valser introduce pe piață sticlele de băuturi fără etichete
Valser – un brand Coca-Cola – a introdus pe piață sticlele de băuturi fără etichete, care prezintă informațiile despre produs și logo-ul embosate pe suprafața recipientului, codul de bare fiind imprimat pe capac.
Piața europeană a ambalajelor compostabile suferă schimbări majore
Potrivit Innova Market Insights, lansările de produse alimentare și băuturi cu ambalaje compostabile au crescut în medie cu 49% din 2018, iar 28% dintre consumatorii globali percep ambalajele biodegradabile sau compostabile drept cea mai sustenabilă opțiune de ambalare din punct de vedere ecologic, urmată de ambalajele reutilizabile (22%) și reciclabile (21%). Ambalajele compostabile imită proprietățile ambalajelor convenționale din plastic, precum bariera la umiditate și oxigen, durata de depozitare, designul ușor și flexibilitatea, însă potențialul lor este limitat de lipsa infrastructurii de colectare și reciclare.
Noile materiale V-Shapes revoluționează piața ambalajelor monodoză
V-Shapes este o companie italiană înființată în 2018, care a devenit principalul furnizor de produse și servicii concepute pentru fabricarea ambalajelor monodoză ce permit accesarea cu o singură mână a conținutului. Sistemele inovatoare V-Shapes pentru fabricarea ambalajelor monodoză minimizează deșeurile și reduc timpul de comercializare a produselor. Compania a lansat recent un nou substrat pentru producția de ambalaje sub formă de pliculețe – acestea sunt 100% reciclabile și au proprietăți avansate de barieră.
Toyo-Morton a lansat adezivi de laminare fără silani epoxidici pentru ambalajele flexibile
Toyo-Morton – cel mai important producător japonez de adezivi pentru laminare și membru al Toyo Ink Group – și-a actualizat portofoliul cu produse certificate pentru contactul cu alimentele, care nu conțin silani epoxidici și compuși organici de staniu. Noua linie include atât seria de adezivi pentru laminare TOMOFLEX™ pe bază de solvenți cât și seria ECOAD™ fără solvenți, potrivită pentru o gamă variată de ambalaje flexibile multistrat.
Eticheta QR comestibilă oferă beneficii majore producătorilor
În viitor consumatorii de whisky îi vor putea cere barmanului să le arate eticheta QR comestibilă, fluorescentă, plasată în interiorul sticlei – aceasta va fi implementată ca măsură de securitate și va dovedi autenticitatea produsului printr-o simplă scanare cu ajutorul smartphone-ului.
Mondi și-a convertit linerele din portofoliu în hârtie certificată
Mondi, producător global de hârtie și soluții de ambalare sustenabile, și-a convertit întregul portofoliu de linere pe bază de fibră de sticlă în linere din hârtie certificată – schimbarea se încadrează în strategia pentru sustenabilitate a Mondi, care și-a propus dezvoltarea unor soluții mai ecologice.
Grup Transilvae anunță noi direcții și perspective de viitor la Pack Show 2022
Grup Transilvae (GT) este un important distribuitor român autorizat de soluții de imprimare în format mare și industrial, soluții de tipar digital, color management și produse/servicii complementare. Compania cu peste 25 de ani de experiență în domeniu a fost prezentă la târgul Pack Show 2022 (11-14 mai, Romexpo), iar Bogdan Vasilescu, directorul general al companiei, ne-a împărtășit viziunea sa cu privire la piața de print, precum și noile direcții și perspective ale GT.
Pergamo – furnizorul român pentru etichetele pe care „le vrei ieri”
Pergamo Agency este un producător român de etichete autoadezive și neadezive personalizate, cu sediul în Ploiești, care a pornit de la un cutter și o riglă, ajungând în prezent la investiții în echipamente de imprimare digitală în valoare de 350 de mii de euro. Evoluția firmei se datorează calității serviciilor și respectării cu strictețe a termenelor de livrare. Pergamo a fost expozant în cadrul târgului Pack Show 2022, unde directorul general Irinel Alexandrescu ne-a oferit mai multe informații despre principiile de la temelia unei afaceri care pune clientul pe primul loc.
Geko a prezentat tehnologiile anului la Pack Show 2022
Geko – Master Dealer Mimaki în România, Bulgaria și Moldova – s-a numărat printre expozanții de marcă ai târgului Pack Show 2022, organizat în incinta centrului expozițional Romexpo din București și dedicat industriei de packaging. Lazăr Panov, directorul general al companiei Geko, ne-a oferit informații valoroase despre piața de print a prezentului, influențată masiv de situația politicii globale.
Eticheta digitală revoluționară a Parmigiano Reggiano combate contrafacerea brânzei
Parmigiano Reggiano, producător italian supranumit „regele brânzeturilor”, a dezvoltat – în parteneriat cu p-Chip Corporation (tehnologie de trasabilitate) și Kaasmerk Matec (marcaje pentru brânzeturi) – o nouă soluție de etichetare digitală pentru a elimina falsurile și pentru a garanta autenticitatea produselor.
Plusuri și minusuri la târgul Pack Show 2022
Noi cei de la Afaceri Poligrafice ne-am bucurat, ca și celelalte 66 de firme expozante din pavilionul B1, să participăm fizic la Pack Show 2022 după doi ani de amorfe evenimente online, iar acesta e în mod cert principalul câștig.
Novamont, SunChemical, Ticinoplast și Uteco transformă sustenabilitatea în sectorul de packaging
Webinarul „Packaging and Sustainability: innovative solutions for a production chain of excellence” a fost organizat de patru companii de top în domeniul industriilor de printing și packaging – Novamont, SunChemical, Ticinoplast și Uteco – și a avut loc pe data de 30 martie 2022, cu scopul de a lansa în exclusivitate trei concepte de ambalaje sustenabile care utilizează materiale foarte reciclabile, compostabile și cu impact redus asupra mediului. Prin acest eveniment online transmis în direct de la fabrica Uteco Verona, cele patru companii au reușit să dovedească faptul că numai prin colaborare și prin unirea forțelor este posibilă crearea unei economii circulare și sustenabile.
Mimaki UV-LED UJF-7151 plusII și cutter plotterul CFL-605RT oferă soluția completă producătorilor de ambalaje
Ambalajul este primul observat de către clientul final atunci când primește sau intră în contact cu un produs, având capacitatea de a contribui decisiv la creșterea vânzărilor. Un ambalaj de calitate definește clar brandul, protejează produsul în timpul depozitării și transportului, îmbunătățește experiența consumatorilor și are capacitatea de a întreține loialitatea față de brand. Prin pachetul format din imprimanta UV-LED UJF-7151 plusII și cutter plotterul CFL-605RT, Mimaki – lider global în producția de imprimante inkjet pentru formate de mari dimensiuni și sisteme de tăiere – propune clienților săi soluția completă pentru producția ambalajelor la cele mai înalte standarde.