Maro – istoria culorii pământului
În modelul de culoare CMYK maroul este obținut prin combinarea roșului cu negru și galben sau a roșului cu galben și albastru, pe când în modelul de culoare RGB este obținut prin combinația dintre roșu și verde. Deși culoarea maro este una dintre cele mai des întâlnite în natură – e culoarea lemnului sau a solului bogat în nutrienți – majoritatea covârșitoare a sondajelor de opinie din Europa și SUA arată că este totodată și culoarea cea mai nepopulară în ochii publicului, fiind deseori asociată cu simplitatea, cu elementele rustice și chiar cu sărăcia.
Portocaliul – culoarea ciclicității naturii
Portocaliul este o culoare caldă, a cărei lungime de undă se situează între 585 și 620 nanometri. În pictură portocaliul este considerat o culoare secundară și poate fi obținut prin amestecarea galbenului cu roșul. Însă în urmă cu doar șase secole această culoare nu avea denumirea de astăzi.
Mecanica hârtiei sau apariția cărților pop-up
Cărțile conțin o putere uriașă dată de informațiile care ne captivează mințile sau ne poartă în spații diferite de cele în care trăim de fapt. Cărțile cu ilustrații pentru copii sunt și mai speciale, de aceea probabil că atât copiii cât și adulții au cel puțin o amintire cu o carte „mecanică” de tip pop-up, o idee care a reinventat un obiect imprimat ce părea imposibil de îmbunătățit.
Violet – istoria unei culori a individualității și neconvenționalului
Istoria culorii violet începe în mod oficial în anul 1672 atunci când matematicianul și fizicianul Isaac Newton o etichetează, alături de alte 6 culori – roșu, oranj, galben, verde, albastru, indigo – definind astfel spectrul luminii vizibile. Ca lungime de undă, lumina violetă se situează în intervalul 380-450 nanometri, iar în modelul de culori RGB folosit de ecranele computerelor și televizoarelor, violetul este obținut prin amestecarea roșului cu albastrul. Culoarea violet este deseori confundată cu purpuriul dat fiind că diferențele dintre ele sunt foarte mici – în cercul cromatic folosit în mod tradițional de pictori, violetul este mai aproape de albastru, pe când purpuriul este mai aproape de roșu.
Designul ambalajului de produs
Ambalajele ne ajută să ne organizăm, fie că este vorba despre sticlele cu apă sau recipientele în care păstrăm alimente ori produse de înfrumusețare. Proiectarea ambalajelor înseamnă crearea exteriorului produselor și include alegerea materialelor, grafica, fonturile sau culorile aplicate pe hârtia de ambalat, pe cutii, doze, sticle sau alte tipuri de recipiente. Însă un bun design de ambalaj trebuie să fie mai mult decât atât – trebuie să-i spună consumatorului final o poveste convingătoare. Iată cum putem face ca ambalajele produselor noastre să spună poveștile alese de noi.
Evoluția logo-urilor unora dintre cele mai cunoscute branduri
Brandurile trebuie să evolueze pentru a-și păstra relevanța, lucru adevărat și pentru logo-urile folosite de-a lungul timpului. Designurile din 1950 nu mai au același impact și astăzi, de aceea brandurile care vor să fie percepute mereu drept moderne și ca având produse „de ultimă generație” trebuie să își actualizeze constant logo-urile pentru a fi adecvate standardelor prezentului. Evoluția logo-urilor este deci povestea supraviețuirii celor care au știut să rămână la curent cu ultimele tendințe în design.
Verdele – istoria unei culori ambivalente
Culoarea verde a fost de-a lungul istoriei sale atât un simbol al vieții, norocului și speranței, cât și al dezordinii, lăcomiei, otravei și al răului absolut. Pigmenții verzi – instabili din punct de vedere chimic – au fost mult timp greu de produs și chiar mai greu de fixat. Așadar nu este deloc surprinzător că verdele a fost asociat cu tot ceea ce este schimbător și trecător. Mult timp absent, ignorat sau respins, verdele a devenit astăzi sinonim cu misiunea de a salva planeta.
Galbenul – istoria unei culori paradoxale
Galbenul este una dintre cele mai vechi culori din istoria artei, făcându-și apariția în unele dintre cele mai vechi picturi ce datează încă din Egiptul Antic. Culoarea galbenă poate fi întâlnită chiar și în preistorie fiind folosită la realizarea picturilor rupestre. Cuvântul „galben” provine din echivalentul său în latină „galbinus”, care desemnează una dintre culorile cel mai des asociate cu divinitatea și religia.
Roșul – istoria unei culori arhetipale
Istoric vorbind roșul a fost și continuă să fie un adevărat deschizător de drumuri – este prima culoare percepută de ochiul uman după negru și alb, dar și prima percepută de nou născuți după naștere. Roșul este și culoarea folosită în picturile rupestre ce datează din Preistorie. Iată care a fost parcursul acestei culori care a fascinat umanitatea încă de acum 40 000 de ani.
Abordarea Gestalt – psihologia percepției și rolul său în design
Principiile Gestalt formează un cadru psihologic pentru modul de funcționare al minții umane, pentru felul în care aceasta percepe și organizează informația vizuală. Teoria din spatele lor a fost creată în anii 1910 – 1920 de către psihologii germani Max Wertheimer, Wolfgang Köhler și Kurt Koffka. Descoperirile acestora au fost acceptate, adoptate și aplicate într-o mare varietate de domenii, de la terapie la cibernetică și design.
Opțiuni de design pentru implementarea tehnologiei NFC
„Marile designuri se nasc din simplitate și claritate”, afirma celebrul designer Lindon Leader, cunoscut pentru colaborările sale cu giganți precum FedEx sau Disney. Pentru a pătrunde însă în planul unde tehnologia NFC întâlnește designul trebuie să includem și imaginația care, potrivit lui Albert Einstein, este mai importantă decât cunoașterea – în timp ce aceasta din urmă este limitată, imaginația „stimulează progresul, dând naștere evoluției”.
Albastrul – o culoare dincolo de dimensiuni
Potrivit oamenilor de știință și istoricilor de artă, primii oameni puteau percepe doar nonculorile alb și negru precum și nuanțe de roșu, iar mai târziu de galben și verde. Aceștia nu aveau deci conceptul culorii albastre și nici cuvintele pentru a o descrie sau denumi – în „Odiseea” lui Homer, oceanul este descris drept o „mare roșie ca vinul”.
imagiCharm – dispozitivul smart dezvoltat de 2 românce pentru adolescentele pasionate de comunicare vizuală și programare
Beatrice Ionașcu și Paula Dozsa, alături de Dora Palfi din Ungaria, au dezvoltat un dispozitiv inteligent de tip breloc care este însă mult mai mult decât un simplu accesoriu: acesta le ajută pe adolescente să învețe programare. În februarie 2021 startup-ul imagiLabs a obținut o nouă rundă de finanțare de 250 000 euro pentru a-și dezvolta afacerea ce a debutat deja pe piață cu produsul imagiCharm.
Simbolurile grafice pe care le utilizăm zilnic și a căror origine este mai puțin cunoscută
Trăim într-o lume a simbolurilor pe care trebuie să le folosim pentru a comunica informații și emoții. În domeniul designului, simbolurile sunt combinații de elemente grafice utilizate pentru a reprezenta identitatea brandurilor, pentru a le comunica povestea sau pentru a influența percepțiile consumatorilor. Simbolurile sunt atât de bine înrădăcinate în realitatea de zi cu zi încât uităm să ne întrebăm care sunt originile lor.
Tendințe în designul grafic pentru anul 2021
Trendurile anuale din domeniul designului grafic oferă oportunitatea reinventării, iar în anul 2021 acestea pot fi o adevărată gură de aer proaspăt după un 2020 plin de provocări. În timp ce trendurile din trecut au fost marcate de promisiunile începutului unui nou deceniu, împrumutând note SF futuriste, anul acesta elementele de design vor pune oamenii pe primul plan. De la simbolism clasic la elemente naturale, trendurile noului an promit o imagistică bine ancorată în prezent.
Calendarul Fedrigoni 365 oferă inspirație pentru fiecare zi a anului 2021
Fedrigoni, unul dintre cei mai importanți producători de hârtie cu sediul în Verona, Italia, a colaborat cu Ricoh și Meccanotecnica pentru a produce deja celebrul calendar Fedrigoni 365 – o publicație anuală a sucursalei din Marea Britanie a producătorului, care conține 365 dintre cele aproximativ 1 000 de lucrări de design create de diverși artiști din UK special pentru acest proiect
ARSIT&D lansează înscrierile pentru webinarul gratuit „Gestiunea de culoare”
Asociația Română de Serigrafie, Imprimare Tampografică și Digitală (ARSIT&D), organizație non-guvernamentală de tip profesional în domeniul poligrafiei, afiliată FESPA (federația asociațiilor naționale de profil), lansează înscrierile de participare la webinarul gratuit „Gestiunea de culoare”, ce va avea loc în zilele de 10 și 11 decembrie 2020, orele 11-13
Fonturi vechi, fonturi moderne
Pentru a înțelege ce sunt fonturile, trebuie mai întâi să înțelegem ce este redactarea. Așadar, redactarea reprezintă arta și tehnica de aranjare a caracterelor pentru a formula un text. Confundate adesea cu fonturile, caracterele sunt un ansamblu de litere, cifre, accente și semne de tipar din aceeași familie și de același corp.
Trenduri în designul de ambalaje pentru sezonul sărbătorilor de iarnă
Formele și culorile capătă noi valențe în acest sfârșit de an pe măsură ce eforturile designerilor de ambalaje se concentrează pe aspecte precum solidaritatea și apartenența, cu un accent puternic pe mediul familial.
Calibrarea de culoare G7
Optimizarea avansată a culorilor spot și de proces elimină studiul consumator de timp și corecția de erori sau link-uri complicate de profile și oferă un output optim de fiecare dată. Estimarea colorimetrică a preciziei culorii spot pentru specificații precum combinațiile de imprimantă / media activează o adresă de date cu selecție imprimantă / media pentru cea mai bună potrivire și comunicarea clară a culorilor în mod numeric. Acestea sunt caracteristicile aplicației G7 de la EFI
Caldera lansează o nouă soluție pentru automatizarea operațiilor pre-press
Caldera, compania specializată în dezvoltarea de software-uri RIP, a lansat PrimeCenter – o soluție realizată în parteneriat cu Zünd pentru a ajuta furnizorii de servicii de imprimare a formatelor de mari dimensiuni să economisească timp în etapa de pregătire a lucrărilor pentru tipar, dar și consumabile.